امام جمعه تبریز :سفیر انگلیس تنبیه شود؛سفیر روسیه عذرخواهی کند

کدخبر: ۴۳۳۱۱۱
اقتصادنیوز :‌امام جمعه تبریز گفت: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.
امام جمعه تبریز :سفیر انگلیس تنبیه شود؛سفیر روسیه عذرخواهی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس،   سیدمحمدعلی آل‌هاشم در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: اولین اولویت دولت مردمى؛ باید رفع مشکلات اقتصادى از طرق تقویت تولید داخلى‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال براى جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّى‌ و حل مشکل گرانى‌ باشد.

وی افزود: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

آل‌هاشم گفت: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند. وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: جنگ نرم «احساسات را درگیر مى‌کند.» مخاطبان در شرایطى که احساساتى شوند، هم شایعات و فیک‌نیوزها را راحت‌تر مى‌پذیرند و هم امکان رفتارهاى تکانشى بیشترى را دارند.

وی گفت:  پدران و مادرانی که حساسیت و همت لازم  نسبت به شناخت و تامین حقوق اساسی فرزندان خود؛ در مقطع سرنوشت‌ساز دوران کودکی را نداشته باشند؛ در دنیا و آخرت در برابر فرزندان خود شرمنده خواهند بود و باید خود را برای پاسخ‌گویی در محضر حق تعالی؛ نسبت به خیانت در سرنوشت فرزندان خود آماده کنند.

آل‌هاشم اضافه کرد: محرم؛ بهترین فرصت برای بازخوانی و بازنگری در سبک زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی انسان است.

وی یادآور شد: فرهنگ عاشورا بهترین ظرفیت برای تنظیم سبک زندگی انسان‌های حقیقت‌جو و حقیقت‌طلب می‌باشد.

امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر؛ شاه کلید بررسی قیام عاشورا و شاه‌بیت زندگی فردی و اجتماعی سیدالشهدا علیه السلام است.

مردم تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه دولت گذشته تحمل کنند؟/ نمایندگان مجلس آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ، بیان داشت: چرا در 10 سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است؟ یا مردم باید تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه را باید تحمل کنند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، متذکر شد: علت کمبود برق هر چه که باشد، نباید مردم دچار زحمت و اذیت بشوند حقیقتا مردم ایران اسلامی و مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی‌مهری و کم لطفی شرکت توزیع برق کشور نیستند. 

وی افزود: چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ؟ چرا در 10 سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است ؟ یا مردم باید تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه را باید تحمل کنند؟

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مردم شریف استان میزان خاموشی‌های تبریز را که 300 مگاوات یعنی حدود 30 درصد برق مورد نیاز است را با سایر کلانشهرها مقایسه و در این مورد از مسوولان امر سوال و پیگیری کنند و ببینند آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

وی افزود: بنده از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق استان چه در تولید و چه در توزیع تشکر می‌کنم، شرکت توزیع برق کشور باید سریعا مشکلات به‌وجود آمده را مرتفع کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهایی که بعد از ظهر تعطیل هستند، چراغ‌های نورپردازی و نورافکن‌های خودشان را خاموش کنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید