قبول شرایط طالبان از سوی دولت/زنان به شرط حجاب اجازه کار و آموزش دارند

کدخبر: ۴۳۳۶۰۹
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که زندان بزرگ بگرام به دست گروه طالبان افتاد و این گروه تمام زندانیان را به منطقه ای امن انتقال داده اند.
قبول شرایط طالبان از سوی دولت/زنان به شرط حجاب اجازه کار و آموزش دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که در زندان فرودگاه بگرام باز گذاشته شده و تمام زندانیان از زندان خارج شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که زندان بزرگ بگرام به دست گروه طالبان افتاد و این گروه تمام زندانیان را به منطقه ای امن انتقال داده اند.

مجاهد اعلام کرد که شهر محمودراقی مرکز استان کاپیسا نیز بدست گروه طالبان افتاده است و اکنون طالبان در تمام این استان حاکم شده اند. امروز استان های ننگرهار، بامیان، دایکندی و میدان وردک بدست طالبان افتاده است.

هرچند ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی حاکی رهایی زندانیان پلچرخی نیز می باشد اما تاکنون هیچ منبعی معتبر در باره زندان پلچرخی چیزی نگفته اند و درست و یا نادرست بودن ویدئو هم تائید نشده است.

بگرام یکی بزرگترین زندان های افغانستان است که طی ۲۰ سال گذشته توسط نظامیان آمریکایی در بگرام ایجاد شده بود و تمام زندانیان طالبان که توسط نظامیان آمریکایی گرفته می شد در این زندان نگهداری می شدند.

بدرفتاری و شکنجه بی رویه زندانیان با روش های نادرست باعث شد که حامدکرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان زندان بگرام را کارخانه طالب سازی عنوان کند.

قبول شرایط طالبان از سوی دولت

شبکه تلویزیونی المیادین روز یکشنبه گزارش داد که اوضاع کابل آرام است و به نظر می رسد که دولت افغانستان شروط طالبان برای پذیرش قدرت را پذیرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از المیادین، ملا برادر از رهبران طالبان وارد کابل شده است و احتمالا علی احمد جلالی به عنوان رئیس دولت موقت افغانستان تعیین خواهد شد.

بر اساس این گزارش ملا برادر با وساطت حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه، وارد کابل شده است.

لغو برخی پروازهای هوایی به کابل

در پی تحولات امروز افغانستان و رسیدن طالبان به کابل، شرکت هواپیمایی اماراتی "فلای دوبی" اعلام کرد از فردا دوشنبه پروازهایش به مقصد کابل را به حالت تعلیق درخواهد آورد

آسوشیتدپرس: طالبان تمامی گذرگاههای مرزی زمینی افغانستان را در اختیار دارند

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که طالبان همه معابر مرزی زمینی افغانستان را تحت کنترل خود قرار داده است.

رویترز: زنان به شرط حجاب اجازه کار و آموزش دارند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد : فعالیت بیمارستان ها و فوریت های پزشکی در کابل متوقف نخواهد شد.

این خبرگزاری از قول یک مقام آمریکایی هم نوشت : کردار سفارت آمریکا در کابل در حال حاضر در فرودگاه کابل فعالیت می کند.

وی افزود: محاسبات نظامی آمریکا در افغانستان تغییر نخواهد کرد مگر اینکه طالبان مانع عملیات تخلیه شود.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از سخنگوی طالبان نوشت : در صورتی که زنان حجاب را رعایت کنند اجازه آموزش و کار خواهند داشت .

وی گفت که تلاش خواهیم کرد دولتی تشکیل دهیم که همه افغان ها در آن حضور داشته باشند.

الجزیره: فرار اشرف غنی تکذیب شد

شبکه الجزیره به نقل از منابع نزدیک به اشرف غنی ، برخی گزارش ها مبنی بر فرار وی از افغانستان را تکذیب و اعلام کردند که غنی همراه همسرش بیشتر ساعات امروز را در ارگ کاخ ریاست جمهوری سپری کرده است.

طلوع نیوز: اشرف غنی تا ساعاتی دیگر استعفا می دهد

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان اعلام کرد، تا ساعاتی دیگر "محمداشرف غنی" رییس جمهوری این کشور استعفا می دهد و سه هزار نیروی نظامی آمریکا برای انتقال وی و اطرافیانش به کابل خواهند آمد.

گفتنی است نیروهای دولتی افغانستان امروز -یکشنبه ۲۴ مرداد- تایید کردند که نیروهای طالبان شهر جلال آباد مرکز ولایت (استان) ننگرهار را هم تصرف کردند.

رویترز: علی احمد جلالی احتمالا به عنوان رئیس دولت انتقالی افغانستان معرفی می‌شود

خبرگزاری رویترز به نقل از سه دیپلمات اعلام کرد که علی احمد جلالی، چهره دانشگاهی تحصیل کرده در  آمریکا که پیشتر سمت‌های وزیر داخله و سفیر افغانستان در آلمان را بر عهده داشته است، به عنوان رئیس دولت انتقالی معرفی می‌شود.

این منابع دیپلماتیک همچنین به رویترز گفته‌اند، هنوز مشخص نیست طالبان موافقت نهایی خود را با انتصاب علی احمد جلالی اعلام می‌کنند یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید