واکنش فوری عبدالله عبدالله به فرار اشرف غنی

کدخبر: ۴۳۳۶۱۸
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به فرار اشرف غنی از این کشور واکنش نشان داد.
واکنش فوری عبدالله عبدالله به فرار اشرف غنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به فرار اشرف غنی از این کشور گفت: رئیس جمهور سابق افغانستان افغانستان را ترک و کشور و ملت را در یک حالت قرار داد رفت و خداوند همراهش محاسبه کند. 

عبدالله در یک پیام ویدیویی، از نیروهای امنیتی خواست که امنیت ساکنان کابل را تأمین کند. او در عین حال از افراد طالبان نیز، خواست که بدون واردشدن به شهر کابل، اجازه‌ دهند که گفت‌وگوها ادامه داشته باشد.

در همین حال، روزنامه‌ تاجیکستانی ایشیا پلاس نیز، گزارش داده است که محمداشرف غنی، ‌حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و فضل‌محمود فضلی، رییس اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری به ‌کشور سفر کرده و از آن ‌جا قرار است به کشور سوم نقل مکان کنند.‌

با این حال، رسانه‌های خارجی به نقل از منابع شان، اعلام کرده که احتمالا علی‌احمد جلالی، ‌استاد دانشگاه در آمریکا و وزیر پیشین کشور افغانستان، به عنوان رییس اداره‌ مؤقت تعیین ‌شود. ‌

رویترز به نقل از سه منبع دیپلماتیک، چنین گزارشی را منتشر کرده است. ‌

همچنین «بسم‌الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان در واکنش به فرار اشرف غنی از این کشور گفت: دست ما را از پشت بستند و وطن را فروختند لعنت به غنی و دار دسته اش.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است.

این شبکه خبری به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد رییس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید