بیانیه‌ فرانسه درباره زمان خروج نیروهایش را افغانستان

کدخبر: ۴۳۳۶۶۷
وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور نیروهای خود را تا فردا شب از افغانستان خارج خواهد کرد.
بیانیه‌ فرانسه درباره زمان خروج نیروهایش را افغانستان

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای از خروج کامل نیرو‌های خود از افغانستان تا فردا شب خبر داد.

این نهاد فرانسوی در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد: «دو پرواز طی امشب و فردا (دوشنبه شب) به امارات خواهیم داشت تا نیرو‌های فرانسوی را از افغانستان خارج کنیم.»

ساعاتی پیش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نیز در اظهاراتی مدعی شد تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان به تسریع روند وقوع اتفاقات در این کشور کمک کرده است و با بیان آنکه دولتی جدید برای افغانستان وجود خواهد داشت، از متحدان انگلیس خواست تا «آن را در آینده نزدیک به رسمیت نشناسند.»

این در حالی است که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از حدود ۲ دهه حضور در افغانستان به تازگی اعلام کرد به مأموریت خود در این کشور پایان داده است و از آن خارج خواهد شد. این سازمان همچنان به اداره نمایندگی خود در کابل ادامه می‌دهد، اما سخنگوی ناتو پیش‌تر، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، درباره جزئیات چگونگی فعالیت‌های این نمایندگی پس از خروج نیروهایش از افغانستان امتناع ورزید.

ساعاتی پیش یک مقام از این سازمان اعلام کرد که این سازمان فعالیت دیپلماتیک خود را در کابل، پایتخت افغانستان حفظ خواهد کرد و تلاش می‌کند فرودگاه کابل را فعال نگه دارد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در این باره گفت: «اولویت ما حفاظت از پرسنل خود در سفارت خانه‌ها است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید