خبری خوش برای مستاجران/ کابل، پایتخت ترس و وحشت

کدخبر: ۴۳۳۸۷۹
اخبار پیشروی های طالبان در افغانستان و کرونا در ایران این روز ها باعث ترس و وحشت مردم دو کشور شده است. خبر تمدید وام ودیعه مسکن بذر امید را دل مستاجران کاشت.
خبری خوش  برای مستاجران/ کابل، پایتخت ترس و وحشت

به گزارش اقتصادنیوز ، این روز ها در  سایه کرونا ، یأس و نا امیدی  را می توان در صورت های مردم‌ افغانستان دید. کابل را می توان پایتخت ترس و وحشت نامید. ترسی از آمدن گروه طالبان. این گروه که در چند وقت اخیر با پیشروی های خود ولایت های افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف می کرد روز گذشته  با فرار اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور  وارد پایتخت افغانستان  یعنی کابل شد. طالبان همه ی نقاط حساس افغانستان  از مرزها تا صداوسیما و...را گرفت‌ . حتی تا پشت میز اشرف غنی در کاخ ریاست جمهوری هم پیش رفت. همزمان با ورود طالبان به شهر کابل، پرچم این گروه‌در نقاط مختلف شهر و کاخ ریاست جمهوری  برافراشته شد .سخنگوی دفتر سیاسی طالبان شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه خبری الجزیره عنوان کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و نوع و شکل حکومت آینده به زودی مشخص خواهد شد.

رکورد جدید کرونا در کشور

در کنار اتفاقات اخیر افغانستان، حال مردم ایران هم خوش نیست، ویروس کرونا  هر روز بیشتر از روز قبل جولان می دهد و هر روز  رکورد جدیدی را به ثبت می رساند و افراد بیشتری را به کام مرگ فرو می برد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۶۳۹ دُز رسیده است.رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور با تزریق واکسن به ۶۶۹ هزار نفر دوباره شکسته شد.افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.از دیروز تا امروز (۲۵ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۵۰۴۴ نفر از آنان بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

کرونا تمام ایران را تعطیل کرد

با روند صعودی کرونا  و افزایش آمارمرگ و میر و مبتلایان در سراسر ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر تصمیم به تعطیلی شش روزه گرفت.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تعطیلی شش روزه همه اصناف و بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری از روز دوشنبه ۲۵ تا روز شنبه ۳۰ مردادماه به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده تمامی ادارات به جز اداره های آب، برق، اورژانس اجتماعی و غیره تعطیل است.وی یادآور شد: همه اصناف به جز اصناف ضروری که از قبل جز مشاغل گروه یک اعلام شده بود و مایحتاج مردم را تامین می کنند، تعطیل خواهند بود.

خبری خوش برای مستاجران، مدت وام ودیعه مسکن تمدید شد

مستاجران همیشه در رویای خانه دار شدن هستند.  قیمت مسکن  در این‌سالها بر طبل گرانی کوبیده است و موج‌ناامیدی از خانه دار شدن را بین‌مردم پرورانده است.این‌گرانی ها که بخش بزرگی از ان را می‌توان‌به افزایش نرخ ارز ، قیمت زمین ، مصالح ساختمانی و... ربط داد باعث گرانی‌افسار گسیخته قیمت‌مسکن شده و مستاجران هر روز یک قدم از رویای خود دور تر می شوند.

در این میان ودیعه اجاره مسکن هم رشد چشمگیری داشته است و خیلی از خانواده ها از سر ناچاری از مرکز به حاشیه شهر ها رانده شده اند.روز گذشته خبری درباره وام ودیعه مسکن منتشر شد و همین‌امر باعث شد تا بار دیگر بذر امید در دل مستاجران کاشته شود.‌محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تمدید وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور خبر داد.

محمودزاده بیان کرد: ثبت‌نام تا پایان شهریور تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت‌نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.او افزود: تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود این امکان برای ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان است هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید