معاون وزیر اظهار کرد:

ابتلای روزانه ۲۲۰ هزار نفر به کرونا در کشور!

کدخبر: ۴۳۴۱۲۲
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم اولیه گذر از پیک پنجم را در ۱۴ استان کشور مشاهده می کنیم و امیدواریم با مراقب‌ها تا ۲ هفته آینده از این پیک سهمناک بگذریم.
ابتلای روزانه ۲۲۰ هزار نفر به کرونا در کشور!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت شامگاه سه‌شنبه در حاشیه سفر به کرمان و در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: پیک پنجم کرونا در ایران ناشی از ویروس کرونا نوع واریانت دلتا به عنوان مسری‌ترین ویروس شناخته‌شده جهان است.

وی ادامه داد: با وجود نشانه‌های اولیه بهبودی شرایط، امیدواریم تعداد کشته های این پیک کرونا نیز کاهش یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیش‌بینی برای هفته آینده گفت: متاسفانه در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند، ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: روند ابتلا و بستری در ۱۴ استان کشور ثبات یافته و شرایط کرونا در این استان‌ها رو به نزول است اما پیش‌بینی می‌شود که شمار فوتی‌ها طی روزهای آینده همچنان روند صعودی نسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: رفتار مردم و مراسم می تواند سرنوشت و آینده کرونا را در کشور مشخص کند.

کرمان جزو بدترین استان‌ها در شیوع کرونا

حریرچی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کرمان جزو بدترین استان ها در شیوع کرونا بود و اکنون هزار و ۸۹۵ نفر بستری دارد که این تعداد ۶۰ درصد از آبان‌ماه سال گذشته بیشتر است.

وی افزود: بیمارستان افضلی‌پور کرمان ۴۷۰ تخت داشته که طی چندماه گذشته به ۵۷۰ تخت ارتقا یافته و ۴۷۰ تحت به بیماران مبتلا به کرونا و مابقی به نوزادان و زنان و زایمان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: با فداکاری مدافعان سلامت و اقدامات انجام شده، فعالیت در بیمارستان افضلی پور کرمان به صورت فداکارانه دنبال می شود و در این زمینه کمبودی جدی در این کرمان وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید