آتش‌سوزی تالاب هشیلان کرمانشاه مهار شد

کدخبر: ۴۳۴۲۴۰
اقتصادنیوز: فرماندار کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی تالاب هشیلان که پیش از ظهر چهارشنبه شروع شده بود، بعد از ساعت‌ها با تلاش نیروهای امدادی لحظاتی پیش خاموش شد.
آتش‌سوزی تالاب هشیلان کرمانشاه مهار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فضل الله رنجبر» که در محل حادثه حضور داشت افزود: بعد از چند ساعت تلاش مامورین آتش نشانی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، دهیاری های بخش مرکزی و شهرداری کرمانشاه آتش‌سوزی تالاب هشیلان مهار شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات لازم برای شناسایی عاملان آتش سوزی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کارشناسان مربوطه همچنین مشغول بررسی میزان خسارت وارده به این تالاب هستند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز با قدردانی از تلاش همه نیروهای امدادی در مهار آتش، گفت: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی، هلال احمر، دهیاری و سایر نیروها در مهار آتش تلاش کردند.

«امیر ظهرابی» به ایرنا افزود: خوشبختانه باتوجه به نزدیکی تالاب هشیلان به شهر کرمانشاه امکان اعزام ماشین آلات مورد نیاز مهار آتش فراهم بود و توانستیم چندین دستگاه آتش نشانی اعزام کنیم.

به گفته او حدود ۱۰ تیم از نیروهای امدادی در مهار آتش تلاش کردند که جای قدردانی دارد. 

به گزارش ایرنا؛ تالاب هشیلان کرمانشاه با ۱۱۰ جزیره و برکه کوچک و بزرگ، ۲ هزار و ۲۰ هکتار مساحت دارد و یکی از منحصر به فردترین تالاب های غرب ایران است.

هشیلان واژه ای کُردی است که از ۲ کلمه (هشی) به معنی مار و (لان) به معنای لانه تشکیل شده و به معنی لانه مار است.

این تالاب از گذشته محل تجمع مارهای فراوانی بوده و اکنون به عنوان تالاب هشیلان شناخته می شود.

تالاب هشیلان در فاصله ۳۱ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه و در مسیر جاده کرمانشاه - روانسر واقع شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید