آسپرین درمان این نوع از سرطان است

کدخبر: ۴۳۴۲۵۸
اقتصادنیوز : پزشکان می‌گویند آسپرین ممکن است بتواند در درمان نوعی از سرطان تهاجمی سینه که به درمان‌های معمول سخت جواب می‌دهد، کمک کند.
آسپرین درمان این نوع از سرطان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یافته های جدید دانشمندان شواهدی وجود دارد که آسپرین می‌تواند از برخی سرطان‌های دیگر جلوگیری کند و خطر گسترش آن را کاهش دهد.

اما هنوز خیلی زود است که به افراد توصیه شود مصرف آن را شروع کنند، چون تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سالانه حدود هشت هزار زن مبتلا به سرطان پستان سه‌گانه منفی در انگلستان تشخیص داده می‌شوند. این نوع سرطان پستان کمتر رایج است، اما اغلب تهاجمی‌تر است که به طور نامتناسبی بر زنان جوان و زنان سیاه‌پوست تأثیر می‌گذارد.

این تومور‌ها فاقد گیرنده‌هایی هستند که برخی دیگر از سرطان‌های پستان دارند، به این معنی که درمان‌های خاصی مانند هرسپتین بر روی آن موثر نخواهد بود. اگرچه سایر دارو‌ها و درمان‌ها می‌توانند کمک کنند.

در آزمایش‌های بالینی به برخی از بیماران قبل از جراحی و شیمی درمانی، آسپرین و همچنین داروی ایمونوتراپی داده می‌شود.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات بالینی بیشتری با آسپرین و ایمونوتراپی برای سرطان ثانویه غیرقابل درمان سه‌گانه منفی پستان می‌شود. این مرحله از سرطان هنگامی است که سلول‌های سرطانی که از پستان شروع شده‌اند به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته‌اند.

روش نوین

دکتر آن آرمسترانگ، سرپرست آزمایش‌های تازه گفت: همه سرطان‌های پستان به ایمونوتراپی به خوبی پاسخ نمی‌دهند. 

آزمایش استفاده از دارویی مانند آسپرین هیجان‌انگیز است، زیرا تولید آن بسیار گسترده و ارزان است. 

ما امیدواریم آزمایش ما نشان دهد که آسپیرین در ترکیب با ایمونوتراپی می‌تواند اثرات آن را افزایش دهد و در نهایت راهی جدید و ایمن برای درمان سرطان پستان ارائه دهد. 

دکتر ربکا لی، یکی از محققان گفت که یافته‌های آزمایشگاهی آن‌ها نشان می‌دهد که آسپرین می‌تواند انواع خاصی از ایمونوتراپی را با بازداشتن سرطان از ایجاد موادی که واکنش ایمنی را تضعیف می‌کنند، موثرتر کند.

او گفت: ما امیدواریم آسپرین بتواند التهاب بد را از بین ببرد تا سیستم ایمنی بدن بتواند در کشتن سلول‌های سرطانی کار کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک