روسیه پیش بینی کرد:

افغانستان دوم کدام کشور می شود؟

کدخبر: ۴۳۴۳۶۵
رئیس شورای فدارسیون روسیه با اشاره به رها کردن افغانستان از سوی آمریکا تاکید کرد که همین سرنوشت در انتظار اوکراین نیز خواهد بود.
 افغانستان دوم کدام کشور می شود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای پتروشف» رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که مساله افغانستان در نشست بعدی این شورا در دستور کار خواهد بود. 

براساس گزارش تاس، وی تاکید کرد که در حال حاضر اولویت تضمین کنترل جریان پناهجویان و حفاظت از منطقه علیه نفوذ تروریسم است که ممکن است در پوشش پناهجو باشند و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح است. 

رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه تاکید کرد که سرنوشت افغانستان در انتظار کسانی است که در اوکراین از آمریکا حمایت می‌کنند. 

پتروشف با اشاره به تحولات افغانستان گفت: عملیات نظامی در افغانستان برای مجموعه صنایع نظامی آمریکا و کسانی که پستهای مالی نیروهای مسلح افغانستان را در اختیار داشتند یک معدن طلا بود. 

وی افزود: برخی آمریکاییها از این موضوع سو بردند و برایشان اهمیت ندارد که جهان درباره آمریکا چه فکر می‌کند. بیش از 90 میلیارد دلار برای آموزش ارتش افغانستان هزینه شده است اما اطلاعات مربوط فساد و اختلاس هیچ وقت فاش نمیشود. در عین حال آمریکا حتی به خود زحمت نداده است که تجهیزات نظامی و تعداد زیادی سلاح را از افغانستان خارج کند و همه را رها کرده و رفته است. 

وی همچنین تاکید کرد که مجموعه صنایع نظامی آمریکا و پیمانکاران شریک آنها سودهای هنگفتی در افغانستان برده‌اند. 

نیکلای پتروشف متذکر شد که واشنگتن در حال پمپاژ کردن تسلیحات به اوکراین است که هیچ استفاده‌ای برای آنها ندارد و باعث رشد افراطی گری، قاچاق سلاح و اختلافات قومی خواهد شد. 

وی گفت: به عقیده من اوکراین به سمت انحلال پیش می‌رود و در همان زمان آمریکا همانند آنچه در کابل کرد حامیان خود را دیگر به یاد نخواهد آورد. 

پتروشف در نهایت تاکید کرد، شرایط مشابه افغانستان در انتظار کسانی است که از آمریکا در اوکراین حمایت می‌کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید