راهکار جدید تیم بایدن برای احیای برجام

کدخبر: ۴۳۴۴۴۶
نماینده دولت بایدن گفت: تیم او در حال آماده سازی برخی موارد احتمالی برای احیای برجام است، یکی از این راهکارهاامضای توافق کامل جداگانه واشنگتن و تهران است که دارای پارامترهای متفاوت از توافق فعلی است.​
راهکار جدید تیم بایدن برای احیای برجام

رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران که با گذشت حدود هفت ماه همچنان در بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای ناکام مانده است روز پنجشنبه گفت که منطقی است که بازگشت به برجام برنامه تهران و و واشنگتن باشد و بایدن و ابراهیم رییسی برآن تاکید دارند و آن را می خواهند.

به گزارش ایرنا، مالی در مصاحبه اختصاصی با پولیتیکو افزود :  ما آماده از سرگیری مذاکرات هستیم زیرا اگر تصور کنیم  [توافق] امکان پذیر نیست، انجام نمی دهیم.وی همچنین گفت :پیوستن به توافق چند ملیتی چیزی نیست که بتوانیم آن را به طور کامل کنترل کنیم.

نماینده دولت بایدن در امور ایران در عین حال گفت که  اکنون علامت سوال بزرگی درباره آینده و سرنوشت برجام قرار دارد.

مالی  در مورد توقف مذاکرات وین و تاخیر در از سرگیری این مذاکرات گفت: این تاخیر به دلیل بی اعتمادی است که در جریان کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ علیه تهران و گذار سیاسی در ایران ایجاد شده است.

وی از بیان صریح درصد امکان و شانس آمریکا برای بازگشت به برجام، خودداری کرد و گفت: اگر درصد به شما بدهم زیاد به شما کمک نمی کنم.  

پولیتیکو ادامه داد: مالی اجتناب خود برای نگفتن درصد امکان بازگشت آمریکا به برجام را به متغیرهای ناشناخته درباره آنچه ایرانی ها در آینده چه خواهند کرد و چه نخواهند کرد، گره زد.  

نماینده دولت بایدن در مورد احتمال به توافق نرسیدن میان ایران و آمریکا و  شرایط برجام در ماه های آینده گفت: تیم او در حال آماده سازی برخی موارد احتمالی است، یکی این است که واشنگتن و تهران یک توافق کاملاً جداگانه امضا می کنند که دارای پارامترهای متفاوت از توافق فعلی است و مورد دیگر مجموعه ای از پاسخ های تنبیهی با هماهنگی متحدان اروپایی است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید