دردناکترین سردرد که می‌تواند صورتتان را درگیر کند

کدخبر: ۴۳۴۷۹۳
اقتصادنیوز : سردرد انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها مانند سردرد سرویکوژنیک می‌تواند به سایر بخش‌های بدن منتقل شود.
دردناکترین سردرد که می‌تواند صورتتان را درگیر کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردرد سرویکوژنیک (Cervicogenic Headache) نوعی سردرد مزمن است که از ساختار‌های استخوانی یا بافت نرم گردن نشأت می‌گیرد و به صورت سردرد یک طرفه‌ای در ناحیه پس سر شناسایی می‌شود که از ساعت‌ها تا هفته‌ها به طول می‌انجامد و می‌تواند به نواحی پیشانی-گیجگاهی و اطراف چشم منتشر شود.

این نوع سردرد به طور معمول یک سردرد ثانویه محسوب می‌شود که به دلیل بیماری‌های عصبی یا فیزیکی دیگر بروز می‌کند. سردرد سرویکوژنیک می‌تواند به دلیل تروما، شکستگی، در رفتگی و جراحت‌های ویپلش شلاقی (آسیبی که به صورت جلو و عقب شدن سریع گردن بروز می‌کند و در تصادفات مرسوم است) بروز می‌کند.

این نوع سردرد می‌تواند ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای دیگر مانند آرتروز، سرطان، یا عفونت‌های مختلف بروز کند. متاسفانه از آنجا که این درد ناشی از ستون فقرات گردنی است، شناسایی سردرد سرویکوژنیک دشوار است، زیرا تنها در گردن بروز نمی‌کند و به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود.

علائم سردرد سرویکوژنیک شبیه سردرد‌های اولیه مانند میگرن و سردرد ناشی از تنش است. این نوع سردرد به صورت متناوب (به صورت رفت و برگشتی) بروز می‌کند، اما در صورت پیشرفت بیماری امکان دارد که به صورت درد دائمی خود را نشان دهد.

 F2e4rRBuhfD4

از ویژگی‌های اصلی سردرد سرویکوژنیک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- منشأ درد از پشت و گردن است که به سایر نقاط بدن مانند پیشانی، اطراف چشم، گوش ها، و گیجگاه منتقل می‌شود.

۲- درد در یک طرف بازو و شانه

۳- کاهش انعطاف پذیری گردن

۴- تورم چشم و تاری دید در یک طرف

۵- درد به طور معمول یک طرف از گردن و سر را درگیر می‌کند، اما در برخی موارد ممکن است هر دو طرف درگیر شود.

سردرد سرویکوژنیک به طور کلی پس از یک حرکت غیرمعمول یا قرار گرفتن نامناسب گردن، فشار به پشت گردن، یا حرکات ناگهانی مانند سرفه و عطسه بروز می‌کند. مدت زمانی که این نوع سردرد طول می‌کشد، بستگی به عاملی دارد که باعث بروز آن شده است.

به طور معمول اگر از این نوع سردرد به ستوه آمده اید، مراجعه به پزشک متخصص ضروری است. متخصصان با بررسی‌های دقیق و آزمایش‌های مختلف می‌توانند به ریشه دقیق بیماری پی برده و روند درمان را آغاز کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید