هشدار هواشناسی درباره سیل در دو استان

کدخبر: ۴۳۵۰۳۳
اقتصادنیوز :‌معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، کرمان، فارس، نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان‌های تهران، گیلان، سمنان، البرز، قزوین، زنجان و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
هشدار هواشناسی درباره سیل در دو استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،‌محمد اصغری درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ تا اواخر وقت ‌امروز رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت‌ و گاهی گردوخاک در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی کرمان پیش‌بینی می‌شود که اثر آن جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود و احتمال برخورد صاعقه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود در این مناطق عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، عدم عبور از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در جنوب استان سمنان، شرق استان اصفهان، جنوب استان تهران و استان قم وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات پیش بینی می‌شود و در ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی این شرایط جوی حاکم است.

اصغری ادامه داد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده همچنین در نوار شمالی کشور، استان مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، گیلان، سمنان، البرز، قزوین، زنجان و اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی در باره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۷ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه و آسمانی صاف گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید