درخواست فوری جانسون از سران گروه هفت

کدخبر: ۴۳۵۰۷۵
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که خواستار تشکیل نشست سران گروه هفت برای بررسی بحران افغانستان در سه شنبه آینده شده است.
درخواست فوری جانسون از سران گروه هفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جانسون در پیامی توئیتری همچنین از جامعه بین المللی خواستار یافتن راه هایی برای پیشگیری از اوج گیری بحران در افغانستان شد و افزود: همکاری جامعه بین المللی برای تضمین تخلیه ایمن شهروندان، جلوگیری از بروز بحران انسانی و حمایت از افغان ها برای نگهداری از دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رویترز گزارش داد،  با افزایش خشم جهانی ناشی از تصمیم به خروج بی سر و سامان نیروهای انگلیسی از افغانستان، نشست رهبران گروه هفت برای هفته جاری با شتاب زدگی برنامه ریزی شده است.  

به نوشته روزنامه گاردین، ارتش انگلیس بامداد یکشنبه اعلام کرد که هفت غیرنظامی افغان در هرج و مرج اطراف فرودگاه بین المللی کابل جان باخته اند.  

سران جهان هشدار دادند که افغانستان با فاجعه مطلق شامل گرسنگی گسترده، بی خانمانی و فروپاشی اقتصادی روبه روست، مگر آنکه در زمینه اقدامات بشردوستانه فوری درپی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور توافق شود.  

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: اروپا هزینه شکست و ناکامی آمریکا در افغانستان را خواهد پرداخت.  

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در مورد هزینه ای که اروپا باید بپردازد، با اشاره به اظهارات "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا نوشت: بخش اصلی بیش از سه میلیون نفری که افغانستان را ترک کرده اند، راهی کشورهای اروپایی خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید