فرانسه آب پاکی را روی دست طالبان ریخت/ طالبان را به رسمیت نمی شناسیم

کدخبر: ۴۳۵۰۹۵
لودریان گفت: فرانسه قصد ندارد گروه طالبان را که نمایندگان آن قدرت را در افغانستان به طور کامل به دست گرفته‌اند، به رسمیت بشناسد.
فرانسه آب پاکی را روی دست طالبان ریخت/ طالبان را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه دو دیمانش گفت: فرانسه قصد ندارد گروه طالبان را که نمایندگان آن قدرت را در افغانستان به طور کامل به دست گرفته‌اند، به رسمیت بشناسد.

اسپوتنیک گزارش داد، به گفته وی، پاریس انتظار دارد که طالبان به وعده‌های خود برای تشکیل دولت "فراگیر" و همچنین احترام به حقوق و آزادی‌های همه اقشار جامعه افغانستان عمل کنند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد، طالبان باید به افغانستانی‌هایی که جانشان در خطر است اجازه خروج از کشور را بدهند و همچنین روابط خود را با تروریست‌ها قطع کنند.

لودریان گفت: آیا می‌خواهیم حکومت طالبان را که به زور کشور را در دست گرفته‌اند، به رسمیت بشناسیم؟ به این پرسش من به وضوح پاسخ می‌دهم: نه.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین افزود، برای حل وضعیت کنونی این کشور، باید از فرمت G۷ و ناتو فراتر رفته و روسیه، چین و ایران را در همکاری مشارکت داد.

پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود، مسکو در به رسمیت شناختن گروه طالبان در افغانستان عجله نمی‌کند. روسیه قصد دارد رفتار طالبان را زیر نظر داشته باشد. در حال حاضر، تماس‌های کاری با آنها برقرار شده است.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت که اتحادیه اروپا پیروزی طالبان در افغانستان را به رسمیت می‌شناسد و قصد دارد برای جلوگیری از بحران‌های بشردوستانه و مهاجرت با دولت جدید گفت‌وگو را آغاز کند.

در ۱۵ اوت طالبان اعلام کردند، پس از ورود شبه نظامیانشان به پایتخت کابل، افغانستان را در کنترل خود دارند. اشرف غنی کشور را ترک کرد و این امر را تمایل به جلوگیری از خونریزی توضیح داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید