قیمت جدید داروی ویژه کرونا اعلام شد

کدخبر: ۴۳۵۲۴۲
یحیی رضایی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قیمت دارو رمدسیویر ویژه بیماران کرونا با کاهش ۱۵۰هزارتومانی به ۵۵۰ هزار تومان رسید.
قیمت جدید داروی ویژه کرونا اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، یحیی رضایی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت داروهای کرونایی نسبت به دو هفته پیش بهبود پیدا کرده و اقلام مختلف داروهای بیماران کرونایی و تنفسی از جمله سرم و رمدسیویر بر اساس سهمیه‌بندی در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تنها مشکل داروهای کرونایی مربوط به آمپول‌ کورتون ۵۰۰ است که طبق وعده‌ها تا پایان این هفته شرایط این قلم دارو نیز نرمال خواهد شد. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به عرضه داروهای کرونا در ۳۵ داروخانه استان، بیان کرد: این داروخانه‌ها موظف هستند داروهای کرونا را به صورت بیمه‌ای بفروشند. 

رضایی با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف رمدیسیویر در دو ماه گذشته، عنوان کرد: قیمت دارو رمدسیویر ۱۵۰ هزار تومان از اواخر هفته قبل کاهش یافت و به ۵۵۰ هزار تومان رسید، این دارو با بیمه نیروهای مسلح ۵۵ هزار تومان، سایر بیمه ۱۷۰ هزار تومان و بیمه تکمیلی نیز رایگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در استان بوشهر بازار سیاه دارو به صورت سازمان یافته مثل ناصرخسرو در تهران یا احمدی در شیراز نداریم مگر به صورت موردی. برای مثال شنیده شده فردی در گناوه داروی «اکتمرا» را از خارج کشور کشور وارد کرده و به تعدادی از هم استانی‌ها فروخته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه  تنها داروی وارداتی کرونا سرم بوده است، افزود: سرم کرونا با اولویت داروخانه‌های دارای داروی کرونا در حال توزیع است. قیمت آزاد فروش سرم نیم لیتری ۱۳ هزار و یک لیتری ۲۱ هزار تومان است.

رضایی با اشاره به تغییرنکردن قیمت سرم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ادامه داد: قیمت سرم بسته به نوع بیمه کاهش پیدا خواهد کرد و تنها سرم های وارداتی ترکیه حدود ۱۰ هزار تومان بیشتر است.

وی ضمن بیان وجود کیت تشخیص سریع کرونا در داروخانه‌ها، یادآور شد: این کیت‌ها به صورت سریع می‌تواند کرونا را تشخیص دهد اما در این تستها جواب کاذب وجود دارد و نمی‌شود به جواب این تست‌ها استناد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: فرد در صورت داشتن علائم اعلام شده بلافاصله خود را قرنطینه کند.

رضایی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند و گول تبلیغات داروهای خارجی کرونا از افراد و مراکز مجهول الهویه را نخورند چرا که علاوه بر نامشخص بودن محتوای این داروها با توجه به یخچالی بودن‌شان از حمل آنها نیز اطلاعاتی در دست نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید