استفاده ناتو از تسلیحات اسرائیلی در جنگ با طالبان؟

کدخبر: ۴۳۵۵۰۸
اورشلیم پست در گزارش خود نوشت، پهپادها یکی از سیستم‌های تسلیحاتی اصلی رژیم صهیونیستی بود که ارتش های خارجی از آن در افغانستان استفاده کردند؛ نیروی هوایی آلمان در سال ۲۰۱۰ پهپاد "ایتان" یا "هیرون تی پی" ساخت شرکت صهیونیستی IAI را در افغانستان به کار گرفت و ارتش استرالیا هم در سال ۲۰۰۵ از پهپاد "سکایلارک ۱" استفاده کرد.
 استفاده ناتو از تسلیحات اسرائیلی در جنگ با طالبان؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه "اورشلیم پست" نوشت، کشورهای عضو ناتو در افغانستان طی ۲۰ سال جنگ علیه طالبان از تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند.

این روزنامه نوشت، اگرچه نیروهای صهیونیستی در افغانستان که در اثر جنگ ویران شد حضور نداشتند اما بسیاری از کشورهای عضو ناتو از سامانه‌های رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال جنگ با طالبان استفاده کردند.

این روزنامه در ادامه افزود: بسیاری از این کشورها برای جمع آوری اطلاعات از هواپیماهای هدایت شونده از راه دور "RPAs" و برای مبارزه با طالبان از موشک‌های اسپایک و خودروهای زرهی ضد مین و کمین MRAP که هر دو سلاح ساخت رژیم صهیونیستی هستند، استفاده کرده‌اند.

اورشلیم پست در گزارش خود نوشت، پهپادها یکی از سیستم‌های تسلیحاتی اصلی رژیم صهیونیستی بود که ارتش های خارجی از آن در افغانستان استفاده کردند؛ نیروی هوایی آلمان در سال ۲۰۱۰ پهپاد "ایتان" یا "هیرون تی پی" ساخت شرکت صهیونیستی IAI را در افغانستان به کار گرفت و ارتش استرالیا هم در سال ۲۰۰۵ از پهپاد "سکایلارک ۱" استفاده کرد.

این روزنامه فاش کرد: موشک (Spike NLOS (Non Line Of Sight شرکت صهیونیستی رافائل توسط نظامیان انگلیسی و کانادایی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفت و دقت این موشک مفید بودن آن را در نبردها با طالبان ثابت کرد.

اورشلیم پست در پایان نوشت، با خروج نیروهای غربی از افغانستان و کنترل طالبان بر این کشور، این گروه تسلیحات پیشرفته آمریکا را به دست آورده است اما با توجه به اینکه کانادا، انگلیس و آلمان چند سال پیش به جنگ خود با طالبان پایان دادند بعید است که این گروه دست روی تسلیحات صهیونیستی بگذارد که سالها علیه طالبان به کار گرفته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید