در دیدار مهم دو مقام نظامی ایران و روسیه چه گذشت؟

کدخبر: ۴۳۵۵۰۶
معاون وزیر دفاع گفت: خوشحال هستیم که در پرتو اراده رهبران عالی‌رتبه دو کشور، روابط و همکاری‌های تهران و مسکو در یکی از بهترین دوران طلایی خود قرار دارد.
در دیدار مهم دو مقام نظامی ایران و روسیه چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر شعبانیان گفت: در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، دو کشور ایران و روسیه تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی داشته‌اند.

امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با السکاندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه ضمن تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه army ۲۰۲۱ مسابقات بین‌المللی نظامی به همتای روس خود، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزبانی چند رشته ورزشی (غواصی دریایی، جام دریایی و اربابان سلاح) در مسابقات نظامی که در سایر کشورها از جمله روسیه برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

معاون وزیر دفاع ادامه داد: خوشحال هستیم که در پرتو اراده رهبران عالی‌رتبه دو کشور، روابط و همکاری‌های تهران و مسکو در یکی از بهترین دوران طلایی خود قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبارزه با تروریسم منطقه‌ای عنوان کرد: در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور ایران و روسیه تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و نابودی حکومت داعش در سوریه داشته‌اند و خوشبختانه این تجارب موفق باعث شد ایران و روسیه به یک درک و دیدگاه مشترک از موضوعات و تحولات منطقه‌ای بیش از گذشته نزدیک شوند.

امیر شعبانیان با تشکر از اعلام مواضع و حمایت فدراسیون روسیه در رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشبختانه همکاری‌های میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور طی سال‌های گذشته مسیر مثبتی را دنبال کرده است و معتقدیم افزایش دیدارها و رایزنی‌های میان مقامات دفاعی و نظامی دو کشور، کمک شایانی به تقویت و تحکیم اعتماد دو جانبه و افزایش میزان و سطح تعاملات و همکاری‌ها خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید