ماجرای انتقال دشوار «خطیب» از دفتر رهبر انقلاب به قوه قضائیه چه بود؟

کدخبر: ۴۳۵۶۲۹
مصیبی با اشاره به مخالفت ها با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: برخی مخالفت‌ها با ایشان سیاسی است. در عرصه بازی‌های سیاسی هر کسی دوست دارد هم باندی و هم تیمی خودش را در این موقعیت قرار دهد. و الا مگر می‌شود شخصی مانند آقای خطیب انقلابی نباشد؟
ماجرای انتقال دشوار «خطیب» از دفتر رهبر انقلاب به قوه قضائیه چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قم نو، اردیبهشت سال ۱۳۹۱ بود که آیت الله آملی‌لاریجانی رییس وقت قوه قضاییه با صدور احکامی «محمدباقر ذوالقدر» را به عنوان معاون راهبردی و حجت الاسلام والمسلمین «سیداسماعیل خطیب» را به عنوان رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه منصوب کرد. 

آن زمان ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه بود و در مراسم معارفه خطیب گفته بود «شاید قریب یک دهه کامل ماموریت خطیب فقط ماموریت قضایی بوده لذا آشنایی و ارتباطشان با قوه قضاییه به عنوان یک آغاز نیست. 

آیت‌الله آملی لاریجانی از بین گزینه‌هایی که مطرح بود بهترین گزینه را برای ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه انتخاب کردند که هم آشنای به قوه قضاییه و هم آشنای به یک کار حفاظتی و اطلاعاتی هستند. 

خطیب در دفتر مقام معظم رهبری اشتغال داشته‌اند و به سهولت امکان نداشت این جابه‌جایی صورت گیرد ولی با پیگیری‌های شخصی آیت‌الله آملی لاریجانی این کار صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اسماعیل خطیب» سال ۱۳۵۹ به اطلاعات عملیات سپاه پیوست و از سال ۱۳۷۰ ریاست اداره کل اطلاعات قم را بر عهده داشت و مدتی  مسئول حفاظت دفتر رهبری در قم بود. خطیب از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را بر عهده داشت و در سال ۱۳۹۸ به پیشنهاد ابراهیم رئیسی که حالا تولیت آستان قدس رضوی بود، مسئولیت حراست و تأسیس حفاظت آستان را بر عهده گرفت بود و اکنون دست سرنوشت و اعتماد قوی آیت‌الله به وی، در سال ۱۴۰۰ بار دیگر رئیسی و خطیب را در یک سنگر قرار داده است؛ این بار ابراهیم رئیسی، «خطیب» را به عنوان وزیر اطلاعات معرفی کرده است تا شناخته شده‌ترین چهره اطلاعاتی کشور، مسئولیت مهم تأمین امنیت کشور را به دست بگیرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید