فواید شگفت انگیز صابون زردچوبه + روش تهیه خانگی

کدخبر: ۴۳۵۶۳۴
صابون زردچوبه دارای فواید شگفت انگیزی می باشد، البته استفاده از صابون زردچوبه مزایای بسیاری برای پوست دارد و به جوان نگه داشتن پوست هم کمک شایانی می کند.
فواید شگفت انگیز صابون زردچوبه + روش تهیه خانگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، زردچوبه اغلب به عنوان زعفران هندی شناخته می شود و ادویه ای است که در آسیای جنوبی قرن ها در غذاهای مختلف استفاده شده است. ریشه و خود گیاه خشک شده زردچوبه را می توان به غذا افزود تا عطر و طعم عالی و رنگ زرد طلایی ایجاد کند. علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک ادویه، زردچوبه می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود.کوکورمین موجود در زردچوبه یک ترکیب زیست فعال است که خواص دارویی آن از جمله:ضد التهاب، ضد میکروب، ضد درد، ضد عفونی کننده، ضد سرطان است.

زردچوبه به علت اثرات مثبت بر روی پوست شناخته شده است و در واقع یکی از ارزان ترین، طبیعی ترین و ایمن ترین راه های درمان برای اختلالات مختلف پوستی، نرم شدن و صافی پوست است به همین دلیل زردچوبه به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند:کرمهای ضد عفونی، لوسیون ها و صابون ها استفاده می شود.

صابون های زردچوبه قابل دسترس در مارکت ها:

مشکلات پوستی را از بین می برند و به پوست زیبایی اهدا می کنند، در این بخش از سلامت نمناک خواص و مزایای استفاده از صابون زردچوبه آورده شده است:

1. صابون زردچوبه برای درمان آکنه :

یکی از بهترین روشهای درمان آکنه استفاده از صابون زردچوبه است، خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده زردچوبه، التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. باکتری ها باعث آکنه می شوند و این صابون از عفونت و باکتری ها جلوگیری می کندو همچنین کمک می کند تا چربی اضافی پوست که توسط سبوم ایجاد می شود کاهش یابد. استفاده از صابون های زردچوبه برای پوست های گوناگون موثر است.

 فواید صابون زردچوبه

درمان آکنه با صابون زردچوبه

2. صابون زردچوبه برای درمان خشکی پوست:

خشکی پوست در اثر مرطوب کنندگی ضعیف پوست و استفاده بیش از حد، از لوازم آرایشی، صابون های خشن، حمام های گرم و طولانی، آلاینده های محیطی و یا حتی برخی از داروها بوجود می آید، که می تواند باعث خشک شدن، خارش و گاهی اوقات ترک های پوستی شود. صابون زردچوبه برای پوست های خشک مفید است،دارای خواص تغذیه کننده و مرطوب کنندگی است، که پوست را هیدراته نگه می دارد و علاوه بر این اثرات ضد التهابی این صابون التهاب، ورم و قرمزی که با پوست خشک همراه است را کاهش می دهد.

3. صابون زردچوبه برای جوان نگه داشتن پوست:

صابون زردچوبه فرایند پیری پوست را به تعویق می اندازد ؛ ممکن است علائم پیری را با خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به تاخیر بیاندازید. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است، از همین رو یکی از بهترین داروهای ضد پیری طبیعی محسوب می شود. استفاده منظم از صابون های زردچوبه می تواند به کاهش نشانه های پیری مانند چین و چروک، لکه های تیره، تغییر رنگ دانه ها کمک کند.زردچوبه تولید کلاژن را تحریک می کند و به بهبود الاستیک و انعطاف پذیری پوست کمک می کند چروک ها را کاهش می دهد و مانع از افتادگی پوست می شود.

4. از بین بردن اگزما با صابون زردچوبه:

اگزما که درماتیت نامیده می شود، یک بیماری شایع پوستی است که توسط التهاب پوستی مشخص می شود. این بیماری معمولاً در دوران کودکی ایجاد می شود و در بعضی موارد ممکن است در طول زندگی بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند ؛ زردچوبه یک درمان عالی برای اگزما است، زیرا اثرات ضد التهابی زردچوبه در کاهش قرمزی، سوزش، ورم و التهاب همراه با این بیماری مفید است.صابون زردچوبه باعث آبرسانی پوست می شود آن را خنک می کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.

5. صابون زردچوبه برای درمان پسوریازیس:

عفونت هایی هستند که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند، که منجر به پسوریازیس می شودو به نوبه خود سبب پوسته پوسته شدن سطح پوست می شود. اگرچه برای پسوریازیس هیچ درمانی وجود ندارد، اما درمان های طبیعی می تواند علائم این بیماری را کنترل کنند.استفاده منظم از صابون زردچوبه یک روش عالی برای از بین بردن پسوریازیس است. خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آب رسانی این تاصابون پوست را نرم نگاه می دارد و تغذیه می کند و از پوست محافظت می کند. همین ترکیب فعال در زردچوبه فعالیت را مهار می کند و سطوح مواد شیمیایی التهابی را کاهش می دهد.

 صابون زردچوبه برای جوش

خواص و مزایای صابون زردچوبه

6. کمک به روشن شدن پوست با صابون زردچوبه:

سعی کنید صابون زردچوبه را به طور مرتب استفاده کنید، زیرا برای آرامش بخشی پوست محبوب است و از این رو به عنوان عنصر اصلی در بسیاری از کرمهای شفاف کننده استفاده می شود. صابون زردچوبه یکی از بهترین صابون های طبیعی است که پوست شما را تغذیه می کند و به زیبایی و سلامتی آن کمک می کند و می تواند اثرات مخرب پوست را خنثی کند و حتی رنگدانه های تیره پوست شما را از بین ببرد و آن را صاف و درخشان نگه می دارد. صابون زردچوبه همچنین به از بین بردن موهای زائد صورت کمک خواهد کرد.

در ادامه این بخش از بحث بررسی خواص ها در نمناک یک خلاصه سریع از تمام مزایای مهم صابون زردچوبه آورده شده است:

- دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

- درمان طبیعی برای مشکلات پوستی می باشد.

- به درمان و جلوگیری از اگزما کمک می کند.

- به رطوبت پوست کمک می کند

- پوست را خنثی و از آن محافظت می کند.

-پوست را تغذیه می کند و از علایمی مانند چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کند.

- تولید کلاژن را تحریک می کند و باعث الاستیسیته شدن پوست می شود و آن را صاف نگه می دارد.

- در درمان ضایعات پوستی مانند:زخم، آکنه، جوش و لکه های تیره مفید هستند

- به از بین بردن اگزما و پسوریازیس کمک می کنند.

- از بثورات پوستی جلوگیری می کند.

- قرمزی، سوزش و خارش پوست از بین می برد.

- گردش خون را تحریک می کند.

- موهای صورت را کاهش می دهد.

- پوست را روشن میکند.

-برای رنگدانه های تیره درمان موثری است.

چگونگی طرز تهیه صابون زردچوبه در خانه:

تهیه صابون زردچوبه بسیار آسان است، اگر شما با روند آن آشنا باشید. دو روش معمول برای تهیه صابون وجود دارد، که ما هر دو روش را در نمناک توضیح خواهیم داد. با استفاده از چندین عنصر قابل دسترس می توانید صابون زردچوبه را در رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید.

روش تهیه صابون با روش ذوب شدن:

مواد لازم:

- پودر زردچوبه:2 قاشق چای خوری

- شیر ذوب شده بز

-صابون پایه:60 اوز

- روغن ضروری یا روغن عطری صابون:2 قاشق چای خوری

-الکل 99 درصد ایزوپروپیل

-قالب مستطیلی سیلیکون

 روش تهیه صابون زردچوبه

روش تهیه صابون زردچوبه

طرز تهیه:

ابتدا شیر بز و صابون پایه را با هم ترکیب کنید و به قطعات کوچک در بیاورید تا به راحتی قابل ذوب شدن باشند. شما همچنین می توانید گلیسیرین و یا روغن شیا را به این ترکیب اضافه نمایید.

سپس تکه را به مدت 15 تا 30 ثانیه درون ماکروویو بگذارید تا کاملا ذوب شود. بعد پودر زردچوبه را اضافه نمایید.

و در نهایت اسانس روغن ضروری را اضافه کنید، بعضی از بهترین انتخابهای اسانس شامل لیمو، پرتغال، آویشن و اسطوخودوس است، با این حال مطمئن شوید که این روغن ها برای پوست شما بی خطر و ایمن هستند.

توانید این ترکیب مقداری جو دوسر اضافه کنید، که برای پوست بسیار مفید خواهد بود. در نهایت تمام مواد را درون قالب سیلیکونی بریزید و الکل را روی مواد بریزید، این به جلوگیری از تشکیل حباب های هوا کمک می کند.

اگر از قالب های پلاستیکی استفاده می کنید، قبل از ریختن مواد به قالب ها، مخلوط را تا زیر دمای 145 درجه فارنهایت (63 درجه سانتیگراد) خنک کنید، تا از انهدام قالب ها جلوگیری شود.

پوشش بالای قالب را با یک بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و به مدت 12 تا 24 ساعت صابون را خنک کنید. کاری که اکنون باید انجام دهید استفاده از صابون آماده شده و بهره مندی از مزایای فوق العاده آن است.

روش تهیه صابون با استفاده از فرآیند سرما:

مواد لازم:

-چای سبز کیسه ای:2 عدد

-پودر زردچوبه :1.5 اونس

-آب :15 اونس

-روغن نارگیل :8 اونس

-روغن گلرنگ :2.5 اونس

-روغن کرچک :3 اونس

-روغن آووکادو :2 اونس

-روغن زیتون:15 اونس

-کره کاکائو :2 اونس

-کره انبه:1.5 اونس

-کره شیا :1 اونس

-محلول مایع سدیم لاکتات 60درصد :1 اونس

-روغن عطری (اختیاری) :2 اونس

عینک محافظ

دستکش لاتکس

طرز تهیه:

چای کیسه ای را درون آب بخیسانید و اجازه دهید تا به مدت یک شب تا صبح درون یخچال بماند. صبح کیسه های چای را از درون آب در بیاورید و بدانید که دارای یک خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده است، که برای پوست مناسب می باشد.

شما می توانید به جای استفاده از چای سبز از آب به تنهایی استفاده کنید. در مرحله بعد، مواد را روی حرارت زیاد قرار دهید، باید از عینک استفاده کنید تا حرارت و بخار داخل چشم شما نرود و آسیب نزنند و برای جلوگیری از سوختگی از دستکش لاتکس استفاده نمایید و پنجره ها را باز کنید و فن را هم روشن کنید تا هوا به گردش درآید.

سپس به تدریج باقی مواد را ذوب کرده و به مخلوط اضافه کنید و در آخر روغن های اسانسی ضروری و عطری را به آن بیافزایید، درون قالب پلاستیکی بریزید و درپوش بگذارید و روی آن را با استفاده از یک حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی بپوشانید.

اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید، 2 الی 3 روز صبر کنید و سپس از صابون خود استفاده کنید، اگر از قالب چوبی استفاده می کنید یک روز پس از تهیه می توانید مورد استفاده قرار دهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید