تعهدات بلینکن و آستین به بنت درباره ایران

کدخبر: ۴۳۵۹۸۴
وزیر خارجه آمریکا گفت: همچنین آمریکا و اسرائیل به مقابله با چالش‌های دیگری همانند روابط‌مان با فلسطینی‌ها که برای همه ما اهمیت دارد، چشم دوخته‌اند.
تعهدات بلینکن و آستین به بنت درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت واشنگتن به حفظ قدرت رژیم صهیونیستی در برابر ایران و تمامی طرف‌هایی که با آن همکاری دارند، متعهد است.

به گزارش i24news، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن اظهار کرد: آمریکا به تقویت روابط استراتژیک خود با اسرائیل و حمایت از امنیت آن متعهد است و این امر در کمک‌های امنیتی منعکس می‌شود، دولت ما متعهد است از استمرار فعالیت گنبد آهنین در حفاظت از شهروندان اسرائیلی و حفظ قدرت اسرائیل برای "دفاع از خود در برابر ایران" و تمامی طرف‌هایی که با آن همکاری دارند، اطمینان حاصل کند.

بنت در دیدار با آستین بر "حق اسرائیل برای برخورداری از برتری امنیتی در خاورمیانه و انجام هر اقدامی که در این راستا لازم است" تاکید کرد.

آنتونی بلینکن نیز در دیدار با بنت ضمن تاکید بر پایبندی واشنگتن به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال مقابله با چالش‌های مشترک خود از جمله ایران و برنامه هسته‌ای آن هستند و بر اساس یک دستور کار مشترک و قوی کار می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: همچنین آمریکا و اسرائیل به مقابله با چالش‌های دیگری همانند روابط‌مان با فلسطینی‌ها که برای همه ما اهمیت دارد، چشم دوخته‌اند.

بنت در حالی که تنش‌ها در نوار غزه بالا گرفته و با طرح انتقال کمک‌های نقدی قطر بر اساس ابتکار عمل بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت شده است، عصر سه‌شنبه وارد واشنگتن شد و شامگاه چهارشنبه با آستین دیدار کرد.

پیش‌بینی می‌شود او امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

احتمالا پرونده هسته‌ای ایران در صدر موضوعات مورد بحث بنت و بایدن قرار خواهد داشت و در کنار آن مسایل منطقه‌ای مشترک دو طرف از جمله خروج آمریکا از افغانستان، بازگشت طالبان به این کشور و به دست گرفتن قدرت و پیامدهای این مساله بر منطقه مورد بررسی قرار بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید