فوری:وقوع انفجار چهارم در کابل

کدخبر: ۴۳۶۰۹۳
منابع خبری از وقوع چهارمین انفجار در کابل، پایتخت افغانستان خبر داده‌اند.
فوری:وقوع انفجار چهارم در کابل

افغانستان اینترنشنال گزارش داد عصر پنجشنبه چهارم شهریورماه انفجارهایی در اطراف مرکز هوایی کابل رخ داد آسوشیتد پرس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد قطعا فکر می‌کنیم که انفجار خارج از فرودگاه کابل توسط داعش انجام شده است. این مقام که نامش منتشر نشده افزود دو بمبگذار انتحاری و تعدادی فرد مسلح این حملات را انجام داده‌اند.

به گفته مقامات طالبان و همچنین کشورهای غربی یک انفجار انتحاری در مقابل دروازه "آبی" فرودگاه کابل جایی که نیروهای آمریکایی و انگلیسی مستقر بوده‌اند اتفاق افتاده است. 
انفجار دوم در مقابل یک هتل در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داده است. 

 انفجار سوم در مجاورت فرودگاه بین‌المللی کابل رخ داده است.اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران میدانی نوشت به نظر می رسد انفجارها در محوطه فرودگاه کابل حالت متداوم پیدا کرده‌اند.

روزنامه «ایندیا تودی» علت انفجار سوم را برخورد یک خودروی طالبان با بمب دست ساز کنار جاده‌ای در مجاورت فرودگاه کابل عنوان کرد.بامداد جمعه نیز منابع خبری از وقوع انفجاری چهارم در کابل و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» خبر دادند.

گروه طالبان ضمن محکوم کردن این انفجارها اعلام کرده است این انفجارها درمیان هزاران جمعیت حاضر در مقابل فرودگاه کابل به وقوع پیوسته است. 
این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات برده است. 
رسانه‌ها از پذیرش مسولیت این انفجارها توسط گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند. 

کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با جان کربی سخنگوی پنتاگون تایید کرد که ۱۲ نیروی نظامی آمریکا در انفجارهای تروریستی مقابل فرودگاه کابل کشته شده‌اند.

انفجار در کابل

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "سی ان ان" مک کنزی گفت: در انفجارهای فردوگاه کابل ۱۲ نیروی نظامی آمریکا کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند. 
وی افزود: این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است. 
فرمانده سنتکام در مورد عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و همچنین افغانها از افغانستان گفت: کمتر از یک هزار آمریکایی در افغانستان باقی مانده‌اند. ما همچنان بر حفاظت از نیروهای خود و افراد تخلیه شده متمرکز هستیم. بگذارید واضح بگویم، در حالی که ما از تلفات جانی چه در میان آمریکایی‌ها و چه در میان افغان‌ها غمگین هستیم، همچنان به این عملیات ادامه خواهیم داد. ماموریت ما تخلیه شهروندان آمریکایی، اتباع کشورهای ثالث، دارندگان روادید مهاجرتی ویژه، کارکنان سفارت آمریکا و افغان‌های در معرض خطر است. با وجود این حمله، ما به ماموریت خود ادامه می‌دهیم. 
مک کنزی توضیح داد: تا امروز ۵ هزار نفر در فرودگاه کابل منتظر خارج شدن هستند. از ۱۴ ماه اوت تاکنون ما ۱۰۴ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌ایم. ۶۶ هزار نفر توسط آمریکا و ۳۷ هزار نفر دیگر توسط متحدان و همکاران ما از افغانستان خارج شده‌اند. 

skynews-kabul-airport-before-explosion_5491046

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید