الجزیره خبر داد:

علت صدای انفجار چهارم در کابل؛ کار امریکا بود!

کدخبر: ۴۳۶۰۹۶
منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، انفجار دقایقی پیش در کابل ناشی از انفجار مهمات توسط نیروهای آمریکایی بوده است.
علت صدای انفجار چهارم در کابل؛ کار امریکا بود!

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، صدای انفجار چهارم و مهیبی که در کابل شنیده شده است، به دلیل انهدام مهمات و تسلیحات توسط نیروهای آمریکایی بوده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی طالبان نیز اعلام کرد، نیروهای آمریکایی مهمات و تسلیحات را در داخل فرودگاه کابل از بین بردند که منجر به شنیده شدن صدای انفجارهای بزرگ در پایتخت شد مردم کابل تشویش نداشته باشند. 

پیش تر منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در کابل خبر داده بودند.عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به جمعیت انبوه در مقابل فرودگاه کابل حمله کردند.در این حملات ۶۰ نفر غیر نظامی افغان و ۱۲ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و ۱۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است.

این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات برده است.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید