دیگر از کسی نمی خواهیم که به فرودگاه کابل بیاید

کدخبر: ۴۳۶۱۸۹
اقتصادنیوز: وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور وارد مراحل پایانی خروج از افغانستان شده است و دیگر خواستار مراجعه شهروندان به فرودگاه کابل نیست.
دیگر از کسی نمی خواهیم که به فرودگاه کابل بیاید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «بن والس» وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور وارد مراحل پایانی خروج از افغانستان شده است.

این مقام دولت لندن در عین حال تاکید کرده که بعد از این، از افراد بیشتری درخواست نخواهد شد که برای ترک افغانستان به فرودگاه کابل بیایند.

با وجود آنکه گفته شده که هنوز افراد بسیاری هستند که خواستار خورج از افغانستان می باشند، اما وزیر دفاع انگلیس با ابراز تاسف گفت: جای بسیار تأسف است که در این فرایند همه نتوانسته‌اند از افغانستان خارج شوند.

پیش از این نیز، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشته بود که عملیات تخلیه اتباع انگلیسی از فرودگاه کابل تا ۳۱ آگوست پایان می‌یابد. وی افزود که با این حال، برنامه ریزی‌ها برای اعلام جزئیات دقیق عملیات پایانی انگلیس برای تخلیه اتباع این کشور بزودی مشخص می‌شود.

پس از سقوط کابل و فرار اشرف غنی از افغانستان، بسیاری از کشورها سرعت خروج شهروندان و دیپلمات‌های خودشان را از افغانستان تسریع کرده‌اند.

همچنین روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان افغان در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

 

 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید