آغاز تحقیق نهادهای نظارتی از قراردادهای سازمان لیگ، استقلال و پرسپولیس

کدخبر: ۴۳۶۱۹۴
اقتصادنیوز: نهادهای نظارتی در ورزش به موضوع قراردادهای فوتبال ورود کرده و در این راستا از برخی مدیران فوتبالی تحقیقاتی نیز انجام شده است.
آغاز تحقیق نهادهای نظارتی از قراردادهای سازمان لیگ، استقلال و پرسپولیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از صبح امروز جمعه ۵ شهریور و با ورود نهادهای نظارتی، تماس هایی با برخی مدیران و کارشناسان سابق و فعلی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام شده و تحقیقاتی در خصوص قراردادهای منقعد شده در طول یک دهه اخیر در فوتبال ایران آغاز شده است.

این تحقیقات با هدف مبارزه با فساد در فوتبال و با هماهنگی دستگاه قضایی در موضوع حیف و میل چند صد میلیاردی حاصل از قراردادهای منعقد شده با اشخاصی حقیقی و حقوقی انجام می شود که عموما به جهت اهمال، موجب ضرر و زیان به حقوق عمومی و بیت المال شده است. 

بر همین اساس گفته می‌شود به موازات این تحقیقات، پرونده دیگری نیز در رابطه با چگونگی جذب، عقد قرارداد و پایان کار تعدادی از مربیان و بازیکنان خارجی سنوات گذشته  دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال پیگیری است، موضوعی که به دلیل قصور و اهمال برخی مدیران و عدم توجه به شرایط عقد قراداد و تامین منابع مالی مشکلات جدی برای این دو باشگاه بزرگ در مجامع بین المللی ایجاد کرده و موجبات تضییع مالی صدها میلیارد تومانی را فراهم کرده است. 

امید است، در دولت جدید که با شعار کارامدی و مبارزه با فساد شروع به کار کرده، برخوردی قاطع و قانونی با متخلفان صورت گیرد. شعاری که از برنامه های وزیر جدید ورزش نیز بوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید