حضور سرمایه‌داران در بازار دارویی کشور

کدخبر: ۴۳۶۱۹۷
اقتصادنیوز: عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه باید اعتراف کنیم که جامعه داروسازی کشور از جنبه های مختلف تحت فشار و هجمه قرار دارد و برای رهایی از این همه بی‌انصافی باید منسجم‌تر و همسوتر عمل کند، گفت: امیدواریم مسئولین و دولتمردان در دولت سیزدهم، ضمن اعتنای بیشتر به جایگاه داروسازی کشور، آسیب شناسی وضعیت گذشته را در دستور کار خود قرار دهند و با بهره برداری از ظرفیت تشکل‌ها، مسیر توسعه این دانش را از سنگلاخ‌ها خالی کنند.
حضور سرمایه‌داران در بازار دارویی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید خیری، عضو هیات مدیره و رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران, ضمن گرامیداشت روز داروساز گفت: هرچند که تبریک روز داروساز باید همراه با شادی و نشاط و تشریح دستاوردها باشد ولی متاسفم که باید اعتراف کنم که در این سال های اخیر، باوجود همه تلاش ها و کوشش هایی که جامعه داروسازی کشورمان انجام داده،  داروسازی ایران در معرض خطر تاراج قرار گرفته است.

وی گفت: امروز سرمایه داران در بازار دارویی ایران حضور پیدا کرده اند و راه را برای خودشان باز کرده اند. امروز علم داروسازی از زوایای مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. در چنین شرایطی باید به هوش بود و از علم و صلابت علم به درستی دفاع کرد.

وی گفت: امروز وظیفه ماست که با اندیشه رفتار کنیم و به افراد ساده اندیشی که در این راستا تصور کرده اند که می‌توانند چنین بازاری را با حضور داروهای خاص اشباع کنند، بفهمانیم که داروسازی ایران جایگاه ویژه خود را دارد. لازم است به هوش باشیم و اندیشمندانه رفتار کنیم و از نقد منطقی و منصفانه سیاست ها و رویکردها نترسیم

خیری گفت: علاوه بر این، همسویی و انسجام گروه ها و تشکل های حوزه داروسازی یک ضرورت است و جا دارد در زادروز حکیم رازی که به عنوان روز داروساز نامگذاری شده، بیشتر به آن پرداخته شود. امروز داروسازان در معرض بزرگترین گرفتاری ها و بی توجهی ها هستند، هم از نظر مواجهه با مردم سرگردان و ناآرامی که بدنبال دارو هستند و هم از نظر سازمان غذاودارو که به رای و نظر تشکل های تخصصی بی توجه است.

وی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کمبود دارو، واکسن و سرم و سایر اقلام مربوط به بیماران کرونایی هرچه زودتر برطرف شود و در این مسیر آنچه که اهمیت دارد آسیب شناسی وضع وجود است. باید بدون تعارف، مسیری که طی کرده ایم که به این‌نقطه رسیده ایم را مرور کنیم و با آسیب شناسی آن، جلوی تکرار آن را بگیریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید