واردات مواد اولیه شیرخشک با پنهان‌کاری ممنوع شد

کدخبر: ۴۳۶۲۰۷
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد از اعمال ممنوعیت برای واردات برخی مواد اولیه تولید بدون اطلاع تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این امر سبب شده ۵٠٠ تن مواد اولیه در گمرکات دپو شود .
واردات مواد اولیه شیرخشک با پنهان‌کاری ممنوع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر، هانی تحویل زاده از انتقال برخی از مواد اولیه تولید شیرخشک نوزاد از گروه یک کالایی به گروه دو طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: همچنین طی ۶ ماهه گذشته برخی از این محصولات به گروه کالایی لوکس منتقل شدند که واردات آنها ممنوع است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق بدون هماهنگی و اطلاع تولیدکنندگان رخ داده در حالی که باید فرصتی به آنان داده می‌شد تا موادی را که در گمرکات دارند، ترخیص کنند.

تحویل زاده ادامه داد: به دنبال اتفاق ۵٠٠ تن مواد اولیه شیرخشک (١.۵ میلیون یورو) در گمرکات دپو شده و تولیدکنندگان قادر به ترخیص آن نیستند و اگر این روند ادامه یابد بسیاری از خط‌های تولید متوقف می‌شود چرا که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود ندارد و این موجب کمبود و گرانی شیرخشک می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت صمت هیچگاه به صورت رسمی اعلام نکرد که این اتفاق افتاده و برخی از مواد اولیه مشمول ممنوعیت واردات شده‌اند، افزود: احتمالاً این اقدام وزارت صمت به دلیل ادامه دادن بر سیاست قیمت گذاری دستوری بود.

این فعال بخش خصوصی افزود: طی یکسال اخیر هر گاه تولیدکنندگان به این وزارت خانه مراجعه می‌کردند، مسئولان ذیربط عنوان می‌کردند اشتباهی رخ داده که بزودی رفع می‌شود و علی رغم وعده‌هایی که مبنی بر ترخیص این محصولات داده شد، اتفاقی نیفتاده و محصولات در حال از بین رفتن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید