در گفت‌وگوی تلفنی بورل و امیرعبداللهیان چه گذشت؟

کدخبر: ۴۳۶۲۳۵
اقتصادنیوز : در تماس تلفنی امروز جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با حسین امیر عبداللهیان وی ضمن تبریک انتخاب وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی اتحادیه اروپایی برای گسترش همکاریها با کشورمان را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه برای مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران را نشان دهنده عزم اتحادیه در این زمینه دانست.
در گفت‌وگوی تلفنی بورل و امیرعبداللهیان چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بورل با اشاره به نقش اتحادیه به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفتگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه  اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام  تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تحولات افغانستان را چالش جدید برای منطقه و جهان دانست و بر نیاز به همکاری های جدی در زمینه مهاجران افغان تاکید کرد.

حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی تعهد تهران به گفتگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد :برای ایران مذاکره ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است.

 امیر عبداللهیان قانون مصوب مجلس در خصوص مسائل هسته ای را برای دولت ایران لازم الاجر دانست و افزود: در هر مذاکره ای باید اقدام واقعی طرف های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود.

وزیر امور خارجه کشورمان راه حل افغانستان را تشکیل دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این‌کشور باشد، دانست و افزود:مردم افغانستان هستند که باید خودشان برای آینده تصمیم بگیرند.

 امیر عبداللهیان همچنین تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران میزبان بیش از سه و نیم‌میلیون از اتباع افغانستان در ایران است اما موج جدید مهاجرین‌ افعانستانی یک موضوع جدی است که لازم است کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی مساعدت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید