طالبان، جلوی خروج ۲۰۰ سگ و گربه را از افغانستان گرفت

کدخبر: ۴۳۶۲۴۰
اقتصادنیوز : یک عضو سابق نیروی تفنگداران انگلیس که در کابل برای حیوانات پناهگاه درست کرده بود،‌ خبر داد که طالبان از خروج ۲۰۰ سگ و گربه از افغانستان در پی انفجار کابل ممانعت به عمل آورده است.
طالبان، جلوی خروج ۲۰۰ سگ و گربه را از افغانستان گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته مجله نیوزویک، "پل فارتینگ" برای حفاظت و غذا دادن به گربه‌ها و سگ‌های ولگرد در کابل پناهگاه درست کرده بود و قصد داشت تا آنها را از افغانستان خارج کند اما پس از انفجار روز پنجشنبه طالبان اجازه این کار را به او نداد. برای این منظور وی به صورت مستقیم به ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان درخواست داده و روز پنجشنبه به بی.بی.سی گفت که بدون این حیوانات، افغانستان را ترک نمی‌کند.

او از مجاهد خواسته تا به تیمش اجازه دهد با سگ‌ها و گربه‌ها به فرودگاه برود و در توئیتی به سخنگوی طالبان نوشت: ما یک سازمان غیردولتی هستیم که به افغانستان بر می‌گردیم اما حالا می‌خواهم همه را به صورت ایمن از کشور خارج کنم.

وی گفت: وقتی انفجار در "گیت ابی" رخ داد، ما در آن نزدیکی‌ها بودیم و طالبان داشتند شلیک هوایی می‌کردند. یکی از آنها کلاشنیکفش را درست از پنجره اتوبوسی که ما به همراه زنان و کودکان سوار بودیم، داخل کرد.

فارتینگ در اواسط ۲۰۰۰ در نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان خدمت می‌کرد و بعد پناهگاه حیوانات "ناوزاد" را برای نجات سگ‌ها، میمون‌ها و گربه‌ها به راه انداخت. او حالا تلاش می‌کند تا ۱۴۰ سگ و ۶۰ گربه را به همراه کارمندان این پناهگاه از افغانستان خارج کند.

وی گفته است: کاری نیست که بتوانم انجامش دهم. کارمندان به من می‌گویند که باید بروم. آنها به من گفته‌اند هر تعداد سگ و گربه که می‌شود را با خودم ببرم. اما حالا دیگر نمی‌شود اینها را از ایست‌های بازرسی طالبان رد کرد.

این نیروی سابق انگلیسی گفته که بدون کارمندان و حیواناتش از افغانستان نمی‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید