مصباحی مقدم:

چینی‌ها بعد از برجام با ما سرد شدند

کدخبر: ۴۳۶۴۸۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا مسئله برجام مطرح شد و چرخش ایران به طرف آمریکا صورت گرفت طبیعی بود واکنش چینی ها این باشد که سرد برخورد کنند.
 چینی‌ها بعد از برجام با ما سرد شدند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از دولت دوازدهم در همراهی آمریکا در برجام گفت: تا مسئله برجام مطرح شد و چرخش ایران به طرف آمریکا صورت گرفت طبیعی بود واکنش چینی ها این باشد که سرد برخورد کنند. چینی که به تحریم های آمریکا بها نمی داد و خودش در مواردی تحریم آمریکا هم هست، تحریم های آمریکا علیه ما را رعایت می کرد. چرا؟ چون ما کشور متعهد به چین نیستیم. وقتی متعهد نیستیم روابط راهبردی بلند مدت نداریم. طبیعی است بگویبد هرچه شد، شد. وقتی در منطقه قدرتمند شویم چه بسا مطلوب چین هم هستیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسسش که آیا اعضای مجمع از پاسخ های ظریف و جنیدی دو عضو هیئت دولت حاضر در جلسات بررسی لوایح چهارگانه در مجمع قانع شدند، تصریح کرد: خیر. سوالاتی مطرح بود. از جمله سوالات این بود که ما اگر به این دو کنوانسیون بپیوندیم تعهد می دهید که اوضاع اقتصادی ما بهتر شود؟ می گفتند نه. این صریح عبارت جناب آقای ظریف در جلسه مجمع بود. می گفت نه، چون این بخشی از خواسته ایشان است و هنوز ممکن است خواسته های دیگری داشته باشند. تازه اگر به اجماع برسند به نتیجه می رسیم. ما می گفتیم راهی باز کردیم تا در این دوران و تحریم ها گذران معیشت کنیم؛ اگر به این لوایح بپوندیم این راه هم دچار مشکل می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید