تهران، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان در صدر بستری های روزانه؛

وخامت آمارهای کرونا در غرب ایران +نمودار

کدخبر: ۴۳۶۷۷۱
فراوانی بستری بیماران کرونایی در استان های کشور نشان می دهد این شاخص خطرناک در مناطق غرب و شمال غربی کشور در حال افزایش بوده و همچنان در این مناطق خطر کرونا ادامه دارد.
وخامت آمارهای کرونا در غرب ایران +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای اخیر در ادامه رکوردزنی های بیماری کرونا در کشور تعداد بستری های روزانه این بیماری نیز رو به فزونی نهاده و بالاترین میزان بستری در بیمارستان ها را رقم زد. 

آمارهای کرونایی تعداد بستری های روزانه کرونا در برخی روزها از مرز 5 هزار نفر عبور کرده که در تمام 18 ماه سپری شده از شیوع این بیماری درکشور بی سابقه بوده است.

کرونا

 

رکورد زنی های بیماری کرونا در بیمارستانها

در روز 7 شهریور تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور برابر با 31 هزار و 516 نفر بوده و نسبت به روز قبل 21 درصد افزایش پیدا کرد.

تعداد بستری های روزانه این ویروس نیز پس از 21 روز برای نخستین بار طبق داده های وزارت بهداشت و درمان از مرز 4 هزار نفر پایین تر آمده و در سطح 3 هزار و 614 نفر ثبت شد.

با این وجود بررسی میانگین هفت روزه در شمار بستری های روزانه این بیماری نشان میدهد در هفت روز گذشته به طور میانکین روزی 4 هزار و 688 نفر در بیمارستانهای سطح کشور به دلیل ابتلا به این بیماری بستری شده اند.

در بخش بیماران بد حال کرونا نیز در این روز شاهد بستری 7 هزار و 877 نفر بودیم که از رکورد خود در روز 4 شهریور ماه تنها 11 نفر فاصله دارد.

اما در تازه ترین گزارشی که وزارت بهداشت و درمان از وضعیت بستری های بیماران در سطح کشور منتشر کرده است مشاهده می شود شیوع ویروس در استان های غربی کشور هنوز در حال رکوردزنی بوده و مسیری افزایشی دارد.

کرونا

 

فراوانی بستری های کرونایی به تفکیک استان ها

در بررسی تعداد بستری های روزانه بیماری کرونا در سطح کشور می توان استانهای کشور را به سه دسته تقسیم کرد.

دسته نخست استان هایی که هنوز به قله خود نرسیده و در دامنه آماری خود قرار دارند. روند نموداری این استان ها نشان می دهد وضعیت بیماری در حال وخیم تر شدن است. 

طبق نمودارهای کرونایی ویروس کرونا اکنون در استان های غرب و شمال غربی کشور در حال بستری بیماران بوده و اوضاع در این مناطق در حال وخیم تر شدن است. 

استانهایی از قبیل آذربایجان غربی و شرقی، لرستان، کرمانشاه، زنجان و کردستان. آمارهای بستری استان مرکزی نیز در این میان در حال افزایش بوده و هنوز به قله خود نرسیده است.

دسته دوم: استان‌هایی از قبیل تهران، خوزستان، اصفهان، فارس، البرز، همدان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم، کهگیلویه و بویر احمر، ایلام، خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی اکنون به سقف آمارهای بستری برخورد کرده و در حال کاهش می باشند. اما هنوز احتمال اوج گیری مجدد در آمارهای این استان ها به چشم می خورد.

کرونا

 

بالاترین حد بستری روزانه در کشور

دسته آخر به استان هایی تعلق دارد که در این مدت توانسته اند شیوع این بیماری را بیشتر کنترل کرده و روند بستری ها را کاهش دهند. در این گروه استانهایی از قبیل مازندران، گیلان، کرمان، گلستان، هرمزگان، اردبیل، یزد، سمنان، سیستان و بلوچستان و بوشهر قرار دارند که دراین میان استان های سیستان و بلوچستان و بوشهر از کاهش بیشتری در مقایسه با دیگر استان های کشور برخوردار بوده است.

در بررسی مقداری این شاخص خطرناک کرونایی نیز همانطور که آمارها نشان می دهند مشاهده می شود تهران با بستری روزانه تقریبا هزار و 800 نفر در صدر بیشترین تعداد بستری در کشور بوده و پس از آن استان های خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و لرستان در درجات بعدی قرار دارند. 

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید