گزارش اقتصادنیوز از آخرین آماررسمی کرونا در ایران

رکوردزنی بیماران بستری کرونایی در ایران+نمودار

کدخبر: ۴۳۶۵۱۰
اقتصادنیوز: مقایسه آمار ابتلا به کرونا تا 6 شهریور 1400 با سال پیش از آن نشان می دهد بنابر آمار وزرات بهداشت و درمان تعداد مبتلایان تقریبا 16 برابر شده و شمار فوتی ها 450 درصد افزایش پیدا کرده است. تعداد بیماران تحت درمان کرونایی نیز اکنون در بالاترین سطح خود در کشور بوده و راوی بیشترین نیاز به تجهیزات درمانی است
رکوردزنی بیماران بستری کرونایی در ایران+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، موج پنجم کرونا در ایران روندی افزایشی داشته و به رکوردهای بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرده است. بررسی آمارهای ایران نشان می‌دهد شرایط این بیماری درکشور در مقایسه با سال گذشته در متغیرهای نگران‌کننده بسیار وخیم‌تر شده است.

در صورتی که این آمارها را در هر شاخص به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار دهیم می توان نشان داد کدام بخش رشد سالانه بیشتری را 5 ماه ابتدای سال داشته است.

رشد سالانه هزار و 500 درصدی ابتلا در شهریور

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز 6 شهریور ماه برابر با 26 هزار و 34 نفر به ثبت رسیده است. میانگین ابتلا به کرونا در ایران در هفت روز سپری شده برابر با 36 هزار و 400 نفر بوده است.

مقایسه این رقم با میانگین هفت روزه ابتلا در سال گذشته نشان می‌دهد هزار و 561 درصد رشد در شیوع این بیماری حاصل شده و همچنان ادامه دارد.

به عبارت دیگر ابتلا به کرونا در روزهای ابتدایی شهریور ماه تقریبا 16 برابر همین موعد در سال گذشته بوده است.

این در حالی است که رشد سالانه صورت گرفته در آمار تستهای کرونایی در مقایسه با ماه های قبل افزایش کمتری داشته است.

کرونا

کاهش رشد سالانه در آمار تستهای کرونا

طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در روز 6 شهریور ماه 118 هزار و 758 تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا اخذ شد.

بررسی میانگین هفت روزه این متغیر نشان می دهد تعداد تست ها به طور متوسط در این مقطع 114 هزار و 480 مورد بوده و بنابر این رشد این شاخص نسبت به موقعیت مشابه در سال گذشته برابر با 358.3 درصد ارزیابی می شود.

طبق روند رشد سالانه تست های کرونایی بیشترین میزان رشد در میانه اردیبهشت ماه ثبت شده که برابر با هزار و 300 درصد بوده است.

این روند در خرداد ماه سال جاری تا سطح 120 درصد کاهش پیدا کرده اما با شروع موج پنجم دوباره روندی صعودی گرفته و سه برابر افزایش پیدا کرده است. با این حال هنوز فاصله بسیاری تا آمارهای ثبت شده در میانه بهار امسال دارد.

کرونا

افزایش رشد سالانه مرگ ومیر کرونا در ایران

شمار مرگ و میر کرونا در روز 6 شهریور برابر با 614 نفر بوده است. طبق محاسبات در هفت روز گذشته به طور متوسط روزانه 650 نفر جان خودرا بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

مقایسه این رقم با تعداد جانباختگان بیماری در موقعیت مشابه در سال گذشته نشان می دهد این رشد برابر با 450 درصد بوده است. به عبارت دیگر تعداد فوتی ها در مقایسه با روزهای ابتدایی شهریور 99، بیش از 5 برابر افزایش پیدا کرده اند.

طبق مسیر این متغیر در سال 1400 بیشینه رشد سالانه در میانه بهار به ثبت رسیده که تقریبا برابر با 650 درصد بوده است.

به عبارت دیگر تعداد فوتی ها در ایران کاهشی کمتر از ابتلا به کرونا در ایران داشته و ابتلا افسار گسیخته تر از سایر متغیر ها رو به فزونی نهاده است.

کرونا

رکورد بیماران تحت درمان کرونایی در 6 شهریور

تا روز ششم شهریور1400 4 میلیون و 895 هزار و 448 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

تعداد بهبود یافتگان از این بیماری در روزهای اخیر معادل با 4 میلیون و 117 هزار و 98 بود و شمار جانباختگان  نیز در حد 105 هزار و 901 تن به ثبت رسیده است.

کسر مجموع ابتلا و فوت تجمعی از کل مبتلایان در این دوره نشان می دهد در حال حاضر 672 هزار و 449 بیمار فعال در کشور وجود داشته که در مقایسه با آمارهای جهانی رکوردی بی سابقه به حساب می آید.

این متغیر در میانه تیر ماه در سال جدید به کمترین حد خود رسیده که برابر با 241 هزار و 166 نفر بوده است. شیوع پنجم کرونا و رکوردزنی های پی در پی این بیماری در میانه تابستان امسال موجب شد تا تعداد بیماران تحت درمان در بازه ای 45 روزه رشدی 178 درصدی پیدا کرده و تقریبا 2.7 برابر شود.

اکنون این متغیر در بیشینه خود قرار داشته و راوی بیشترین نیاز به تجهیزات درمانی در کشور است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید