خاطره وزیر ورزش و جوانان از دونده شدنش با کفش‌های پاره!

کدخبر: ۴۳۷۸۳۱
اقتصادنیوز : حمید سجادی با حضور در جمع اهالی دوومیدانی از ورود خودبه دوومیدانی صحبت کرد و خود را مدیون این رشته دانست .
خاطره وزیر ورزش و جوانان  از دونده شدنش با کفش‌های پاره!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در بازدید از سایت تخصصی دوومیدانی ایران و دیدار با پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته گفت: مهدی جلودار زاده  و احسان حدادی من را به حال و هوای دیگری بردند.  هر چه از دوومیدانی به شما بگویم زیره به کرمان بردن است. با آقای صیامی که صحبت کردیم پیشنهاد داد روز جمعه با دوومیدانی کاران دیدار کنیم و  قرار بر این شد که جلسه‌ای برای رخصت گرفتن از جامعه  دوومیدانی و بزرگترهای خودم باشد چون قرار است کار بزرگی انجام بدهیم.

او افزود:  دولتی مردمی روی کار آمده و آقای رئیسی خیلی به ورزش همگانی علاقه دارند در بحث جوانان، ورزش و خانواده، ورزش همگانی، سلامت، کاهش هزینه‌های درمان، افزایش مشارکت مردم در ورزش توصیه‌هایی به من کرد. رئیس جمهور هر چه در ذهنم بود را تکلیف کرد و در جریان اخذ رای هم حمایت‌های ارزشمندش را دیدید. برای من تکلیف سنگینی بود و هر چه مراحل اخذ رای پیش رفت سنگینی کار بیشتر می‌شد.

سجادی بیان کرد: از همه حمایت‌ها، نکات مثبت، انتقادها و در کل از مجلس تشکر می‌کردم. قول می‌دهم هر چه جلوتر برویم با نمایندگان مجلس حتی مخالفان ارتباط خوبی برقرار خواهد شد و از پتانسیل حداکثری مجلس برای ورزش ودوومیدانی استفاده می‌کنیم.

دونده شدن وزیر با کفش‌های پاره 

او با بیان اینکه  در مورد دوومیدانی تکالیف و پیشنهاداتی دارم، ادامه داد: من برای اولین بار به عنوان فرزند کارگر قنادی به یک مسابقه دوومیدانی معرفی شدم  که  دور استادیوم آزادی را دویدیم. آن موقع  یک کفش آدیوس که کنار شست پایم پاره بود داشتم و برای آن مسابقه پوشیدم اما نمی دانستم آنجا تلویزیون می‌آید.  یک جفت کفش مهمانی هم داشتم که گفتم آن را نپوشم. یکی از بستگان نزدیکم هم  یک کت به من داد که تا روی زانویم می‌آمد. یک پاترول آنجا بود که  فیلمبردار تا کمر از آن بیرون آمده بود و از پاهای ما فیلم می‌گرفت. آن  فیلم در اخبار پخش شد  و  در خانواده  و فامیل سرزنش شدم ک چرا کفش های تازه ات را نپوشیدی. من از همان جا عاشق دوومیدانی شدم.

او افزود: یک مسابقه دیگر  برگزار شد  که آن موقع با کلاشینکف استارت زدند.  آنقدر دایش زیاد بود که وقتی استارت دادن همه دویدند اما من از ترس روی زمین نشستم و در نهایت سیزدهم شدم.

وزیر ورزش بیان کرد: می دانیم برای دوومیدانی باید چکار کنیم اما گاهی دستمان خالی است. من پنج سال پیش به خاطر مشکل  دیسک کمر پیاده روی می‌کردم، همانجا بود که فهمیدم برخی بچه ها در پارک تمرین پرتاب دیسک می‌کنند، پس  می توان با اراده در هر شرایطی تمرین  و کار کرد. 

دوومیدانی را به  ورزش همگانی وصل کنید 

او خواستار ارتباط دوومیدانی با ورزش همگانی شد و گفت: شاید بتوانیم برای دوومیدانی هزینه‌هایی را از راه های دیگری تهیه کنیم اما اجازه بدهید دوومیدانی ارزان بماند. پیشنهاد من این است که پیست‌های ما محل همگانی باشد و گروه های مردمی به پیست‌های ما بیایند. این تارتان خراب نمی‌شود و هر زمان خراب شد راه برای تعمیر وجود دارد.

پس پیست های دوومیدانی را با همگانی لینک کنیم. فضای دوومیدانی را زیبا کنیم. دوومیدانی الگو باشد و از تجارب ورزشکارانی که به عرصه های بین المللی می‌روند استفاده کنیم. در مجموعه آزادی هم هر جا که مناسب دوومیدانی بود بگویید در خدمتتان هستم.

شایسته سالاری را در اولویت قرار دهید 

سجادی خطاب به رئیس فدزاسیون دوومیدانی بیان کرد: آقای صیامی بیاید شایسته سالاری را در اولویت قرار بدهیم. ما باید ورزشکارانی چون حدادی، تفتیان، فصیحی، هاشمی و ... را در دوومیدانی حفظ کنیم و به عنوان مربی و کادر فنی از آنها استفاده کنیم. 

او در مورد تکلیف وزارت ورزش در قبال دوومیدانی گفت: تکلیف دادم که زیرساخت های دوومیدانی را فراهم کنیم. ما دیروز در اراک به صورت غیر رسمی از پیست اراک  بازدید کردم و  یک پیست دیگر هم در حال احداث است. تکلیف خودم می‌دانم که زیرساخت‌ها و منابع شما را  تهیه کنم،  دوومیدانی را بین مردم جا بیندازم، از صدا و سیما بخواهم به دوومیدانی به عنوان رشته ای پایه و پرمدال  بیشتر توجه کنند.

هر چه دارم از دوومیدانی است 

وزیر ورزش و جوانان  در ادامه گفت: من هرچه دارم مدیون دوومیدانی هستم. من با فرزندان شهید هم کار کرده‌ام، به مو رسیدم اما پاره نشد و هر چه در زندگی دارم از آنها می‌بینم. پیشنهاد می‌کنم پیست‌های دوومیدانی را با ورزش همگانی لینک کنیم، فضا تمیز و زیبا باشد، از تجربیات ورزشکارانی که خارج از کشور اردو داشته‌اند استفاده کنیم.

او ادامه داد: باید ببینیم الگوی تمرین ورزشکاران ما نیاز به اصلاح دارد؟ الگوی تربیت مربیان تیم ملی و ورزشکاران چیست؟ اگر می‌خواهیم اردوی خارجی داشته باشین دلیل آن چیست؟ درخواست من این است تقویم غنی داشته باشید. پیشنهاد می کنم فدراسیون قهرمانی کشور را زنده کند. من دستم در معرفی باشگاه باز است و قول کمک می‌دهم. پیشنهاد می‌کنم یک مسابقه بین‌المللی در بهار و تابستان برگزار کنید، این مجموعه را حدادی می‌تواند به آکادمی تمرین پرتاب‌ها تبدیل کند. البته ما فعلا از او یک طلای بازی‌های آسیایی را انتظار داریم.

ورزش زنان را خودکفا کنید 

سجادی به بخش زنان اشاره و بیان کرد:  دوومیدانی زنان فوق العاده نیاز به حمایت دارد، برای آنها هم فضا و مربی اختصاصی تمرین در نظر بگیرید. من در مجلس هم گفتم که علاقمند هستم ورزش زنان ما مستقل و خودکفا باشد. آقای صیامی دوومیدانی زنان را مستقل کن و من هم هر کمکی بخواهی در خدمتت هستم.   هر کاری لازم است انجام دهیم تا دوومیدانی زنان را غنی‌تر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: در اولین فرصت یک جلسه نشست و  هم اندیشی بررسی  راهکارهای دوومیدانی کشور با حضور پیشکسوتان و اساتید برگزار کنید و  من هم در آن جلسه شرکت می‌کنم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید