واکسیناسیون فراگیر دانشجویان

کدخبر: ۴۳۹۱۴۷
اقتصاد نیوز: ماه‌ها بعد از شروع واکسیناسیون در کشور، از نیمه شهریور نوبت به دانشجویان رسید تا تعدادی از آنها خود را برای ورود مجدد به دانشگاه و تحصیل حضوری آماده کنند.
واکسیناسیون فراگیر دانشجویان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: زمزمه واکسیناسیون دانشجویان در شهریورماه از ابتدایی سال ۱۴۰۰ به گوش رسید و بالاخره با اعلام وزارت علوم و البته دانشگاه ها،‌فرایند واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریور آغاز شد.

در این زمینه علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم روز گذشته به ایرنا اعلام کرده بود که واکسیناسیون دانشجویان بر اساس اعلام قبلی وزارت بهداشت از نیمه دوم شهریورماه آغاز می شود.

همچنین دانشگاه ها در اطلاعیه هایی روی پایگاه های اطلاع رسانی خود،‌تاریخ شروع واکسیناسیون دانشجویان را از نیمه دوم شهریورماه به بعد اعلام کرده اند.

نوع واکسن

 تعدادی از دانشگاه ها در اطلاعیه های خود از تزریق واکسن های برکت، آسترازنکا و سینوفارم به دانشجویان خبر داده اند. به عنوان مثال دانشگاه صنعتی امیرکبیر واکسن های آسترازنکا و برکت و دانشگاه صنعتی شریف واکسن های برکت و سینوفارم را تزریق می کند.خبرنگار ایرنا از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) کسب اطلاع کرد که دانشجویان دارای پایان نامه و رساله همچنین دانشجویان ساکن خوابگاه در این دانشگاه، پیش از این دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند.

با توجه به اینکه دانشگاه ها به تازگی واکسیناسیون دانشجویان را آغاز کرده یا از هفته آینده آغاز می کنند، سال تحصیلی برای دانشجویانی که در مرحله پایان نامه و رساله نیستند مانند سه ترم گذشته به صورت مجازی و از نیمه دوم شهریور آغاز می شود.

اظهارنظر ۲ وزیر درباره بازگشایی دانشگاه ها

در هفته جاری، وزرای علوم و بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها اظهارنظرهایی داشتند؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت که دانشگاه های علوم پزشکی از اواسط مهرماه آغاز به کار می کنند.  محمدعلی زلفی گل،‌وزیر علوم نیز روز گذشته گفت که آموزش حضوری برای دانشجویانی که رساله و پایان نامه دارند آغاز می شود اما سال تحصیلی برای سایر دانشجویان مانند سه ترم گذشته همچنان مجازی می ماند.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم هم اعلام کرده بود تا زمانی که واکسیناسیون دانشجویان تکمیل نشود، حضور دانشجویان در دانشگاه ها و آموزش های حضوری منتفی است.

براساس اطلاعیه امروز دانشگاه صنعتی شریف زمان شروع واکسیناسیون ساعت ۹ صبح شنبه ۲۰ شهریور است البته با توجه به عدم قطعیت در زمان توزیع واکسن‌ها در شهر تهران، ممکن است این زمان تغییر کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزش ترکیبی (مجازی و حضوری) در نیم سال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید