خبرگزاری «یونهاپ» خبر داد:

کره شمالی،‌ شبانه رژه نظامی برگزار کرد

کدخبر: ۴۳۹۱۹۹
رسانه‌های کره جنوبی از جمله خبرگزاری «یونهاپ» از برگزاریرژه نظامی شبانه در کرده جنوبی خبر داد.
 کره شمالی،‌ شبانه رژه نظامی برگزار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از   فارس، در حالی که دولت دموکرات آمریکا به ریاست «جو بایدن» همچنان دنباله‌روی دولت‌های پیشین در اعمال فشار بر کره شمالی است اما پیونگ‌یانگ با برگزاری رژه نظامی بزرگ قدرت خود را به واشنگتن نشان داد.

رسانه‌های کره جنوبی از جمله خبرگزاری «یونهاپ» بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) گزارش دادند به‌نظر می‌رسد که ارتش کره شمالی به‌صورت شبانه رژه نظامی بزرگی را اجرا کرده و احتمالا در آن تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک نیز به نمایش گذاشته شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد که این رژه نظامی در پیونگ‌یانگ برگزار شده و تصاویر ماهواره‌ای تجمع مردم این کشور اطراف میدان «کیم ایل سونگ» برای تماشای این رژه را نشان می‌دهد.

این گزارش‌ها همچنین می‌گویند خودروهای نظامی غیرمعمولی در این رژه مشاهده نشده و دو بار هم در زمان این رژه مراسم آتش‌بازی انجام گرفته است.

یونهاپ به نقل از یک منبع نظامی، که نامش فاش نشد، نوشت: «نشانه‌هایی وجود دارد که شمال پس از نیمه‌شب، یک رژه نظامی در پیونگ‌یانگ برگزار کرده است. ارتش [کره جنوبی] در حال بررسی شواهد است».

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در روزهای اخیر نیروها و خودروهای خود را به منطقه ای در پیونگ یانگ منتقل کرده است که از آن برای آماده سازی برای رژه ها استفاده می‌کند.

این اولین رژه نظامی بزرگ کره شمالی در زمان ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در آمریکا است و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی معتقدند که این رژه حاوی پیامی مهم به واشنگتن است. ارتش کره شمالی یک بار دیگر در ماه ژانویه سال جاری و در روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» نیز رژه نظامی شبانه برگزار کرده بود.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، گفت این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.

مذاکرات خلع سلاح اتمی در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ متوقف شد و دلیل آن رد  پیشنهاد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر لغو تحریم‌های این کشور درازای خلع سلاح اتمی کره شمالی بود. از آن زمان به بعد، روابط بین دو کره همچنان در حالت تعلیق به سر می برد.

این در حالی است که سفیر کره شمالی در چین اخیرا  گفت، تمرینات نظامی مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی نشانگر عملکرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است و آنها قطعاً بهای آن را خواهند پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید