۷ نشانه ویروسی شدن موبایل

کدخبر: ۴۳۹۴۶۴
در صورت مشاهده این ۷ نشانه در تلفن همراه خود باید به ویروسی شدن آن شک کنید.
۷ نشانه ویروسی شدن موبایل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از 24 ae؛ امروزه وجود ویروس‎های زیاد باعث شده تا  بسیاری از کاربران برای اطمینان از عاری بودن تلفن همراهشان از بدافزارها خود به سراغ نرم افزارهای آنتی ویروس بروند و در صورت پیدا شدن ویروس آن را از بین ببرند. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم که در صورت مشاهده آن در تلفن همراه خود بهتر است به ویروسی شدن تلفن شک کرده و به دنبال رفع و حذف آن‌ها باشید.

قبض تلفن عجیب‌‌‌

قبض‌های عجیب با مبالغ بالا می‌تواند یکی از علائم ویروس‌ها باشند، زیرا برنامه‌های مخرب می‌توانند با استفاده از تلفن برای ارسال پیام‌های متنی یا تماس‌های تلفنی درآمد کسب کنند اگر قبض‌های شما مبالغ زیادی را نشان می‌دهد ممکن است دستگاه شما ویروسی شده باشد.

تبلیغات بیش از حد

ابزار‌های تبلیغاتی مزاحم در تلفن می‌توانند دستگاه شما را با کد مخرب آلوده کنند.

.

ارسال پیام به مخاطبین بدون اطلاع شما

بدافزار می‌تواند پیام‌هایی را از دستگاه شما ارسال کند که ممکن است دستگاه‌های مخاطبین را نیز آلوده کند.

.

عملکرد ضعیف

عملکرد کند، علامت مطمئنی است که نشان می‌دهد تلفن به ویروس و بدافزار آلوده شده است.

.

برنامه های جدید

 اگر برنامه‌های جدید به طور ناگهانی روی تلفن ظاهر شوند، ممکن است یک برنامه مخرب آن‌ها را در دستگاه بارگیری کرده باشد، و این امکان هم وجود دارد که  برنامه‌های جدید هم حاوی بدافزار باشند.

.

مصرف غیرعادی داده ها

 برنامه‌های مخرب باید اطلاعاتی را از سازندگان خود از طریق اینترنت ارسال و دریافت کنند و تلفن به شما این امکان را می‌دهد که بدانید برنامه‌ها چقدر از داده‌ها را مصرف می‌کنند.

.

عمر باتری

عمر کوتاه باتری می‌تواند به این معنی باشد که از یک برنامه بدافزار استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از ویروس بودن گوشی باشد.

.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید