ماجرای جالب نجات پسر معلول از اعتیاد با تئاتر درمانی!

کدخبر: ۴۳۹۷۴۸
برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان حمید کیانیان مدرس تئاتر و دو هنرجوی معلول او بود.
ماجرای جالب نجات پسر معلول از اعتیاد با تئاتر درمانی!

به گزارش اقتصاد نیوز، برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، جمعه‌شب میزبان حمید کیانیان مربی تئاتر و مدیر گروه تئاتردرمانی بچه‌های باران و دو هنرجوی معلول و موفق او بود.

مرتضی جوانشیر جوان مبتلا به سی‌پی شدید مغزی یکی از هنرمندان گروه تئاتر حمید کیانیان است که قصه زندگی او در «ماه در می‌زند» اینطور روایت می‌شود: مرتضی به شدیدترین نوع سی‌پی مبتلا بود و کاملا اعتماد بنفس وعزت نفس خود را از دست داده بود. او دیگر هیچ چیزی برای از دست دادن نداشت برای همین به خلاف روی آورده بود و اعتیاد داشت. او به کمک تئاتر درمانی موفق شد ترس‌هایش را کنار بگذارد و به یک جوان موفق تبدیل شود. حالا او خودش را پنهان نمی‌کند و دوست دارد دیده شود نه به عنوان یک معلول، به عنوان یک هنرمند موفق.

photo_2021-09-11_14-41-26

حمید کیانیان درباره شیوه تئاتردرمانی و تاثیر آن بر زندگی افراد معلول گفت: تئاتر درمانی یک مبحث تخصصی است. اما وقتی شما کار تئاتردرمانی انجام می‌دهید هم درمان روی بچه انجام می‌شود هم آن بچه می‌تواند نقش خود را در زندگی واقعی پیدا کند.

کیانیان در بخش‌ دیگری از روایت همکاری‌اش با کودکان و نوجوانان معلول گفت: خیلی از بچه‌هایی که دارای معلولیت هستند همیشه احساس می‌کنند که پذیرفته نیستند به خاطر نقصی که در بدنشان حس می‌کنند و نگاه اشتباهی که در جامعه ما نسبت به این افراد وجود دارد ولی وقتی روی صحنه تئاتر می‌روند قرار نیست معلولیتشان دیده شود قرار است هنرشان دیده شود. اینها هم مثل ما هستند هیچ فرقی ندارند فقط محدودیت‌هایشان برعکس ما دیده می‌شود. این فرهنگ و نگاه به این افراد اشتباه است که باید درست شود.

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید