مقایسه آمارهای وخیم ابتلا و مرگ در ایران و روسیه

قدرت کشندگی بالای کرونا در روسیه+نمودار

کدخبر: ۴۴۰۳۰۱
اقتصادنیوز: طبق آمارهای جهانی تا 22 شهریور 1400، قدرت مرگ ومیر ویروس کرونا در روسیه، در اوج خود بوده و از سهم بیشتری از مبتلایان دراین کشور قربانی می گیرد. این در حالی است که آمار ابتلا به این ویروس در ایران افزون تر بوده و رده های بالای جهانی قرار گرفته است.
قدرت کشندگی بالای کرونا در روسیه+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، آمار ابتلا به کرونا در کشورهای جهان در این روزها روندی نزولی گرفته است.

با این وجود در بخش جانباختگان روزهای اخیر کشورهای روسیه و اندونزی در صدرآمارهای سیاه بوده و ایران در رده های سوم به بعد قرار داشته است.

در بخش ابتلای این ویروس نیز، رکورددارهای روزانه در جهان کشورهای آمریکا و هند بوده اند.

شرح وضعیت کرونایی ایران در سال 2021 میلادی

در روز 22 شهریور ماه درایران 22 هزار و 541 نفر به ویروس کرونامبتلا شده که نسبت به روز قبل 11 درصد افزایش پیدا کرده است. محاسبه میانگین این متغیر نشان می دهد در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 23 هزار و 50 نفر مبتلای ثبت شده کرونایی در ایران وجود داشته که البته در مقایسه با روزهای ابتدایی شهریورماه کاهشی محسوس پیدا کرده است. متغیر دیگری که سنجش آن در این بیماری حائز اهمیت است، شاخص مرگ ومیر کرونایی است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت و درمان در روز 22 شهریور ماه در ایران 448 تن جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست دادند. 

در قابی دیگر روندهای آماری نشان می‌دهد به طور متوسط در هفت روز گذشته 500 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

در همین خصوص طبق آمارهای جهانی روسیه درصدر وضعیت خطرناک جهانی شاخه مرگ ومیر کرونا قرار گرفته است.

کرونا

شرح وضعیت کرونای روسیه در سال 2021 میلادی

روند میانگین ابتلا در کشور روسیه نشان می دهد به طور متوسط در هفت روز گذشته 17 هزار و 860 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

طبق آمارهای جهانی میزان شیوع این بیماری در روسیه در روزهای اخیر سیری نزولی داشته و اکنون درحال کاهش قرار گرفته است. این در حالی است که میزان مرگ ومیر در این کشور همچنان صعودی بوده و اکنون در قله خود در سال 2021 میلادی قرار گرفته است.

در همین رابطه در هفت روز گذشته به طور میانگین روزانه 774 نفر جان خود را در این کشور دراثر ابتلا به ویروس کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

این میزان در میان کشور های دیگر بیشترین بوده و بالاترین میزان مرگ ومیر روزانه در مقیاس جهانی در این روزها بوده است.

کرونا

مقایسه آمارهای ایران و روس در کرونای 2021

مقایسه آمارهای ایران و روسیه نشان می دهد وضعیت ابتلا در ایران خطرناک تر از روسیه بوده و ابتلای این کشور در سطح جهان رتبه بالایی رادارانیست. این در حالی است که مرگ ومیر روزانه در روسیه موجب شده تا وضعیت متغیر سیاه این کشور در جهان در صدر بوده و از ایران بالاتر باشد.

مقایسه مرگ ومیر کرونایی در ایران و روسیه نشان می دهد به غیر از دهه پایانی آوریل (مصادف با دهه ابتدایی اردیبهشت 1400) در سایر روزهای کرونا زده سال 2021 میلادی میزان مرگ ومیر در روسیه بالاتر از ایران بوده است.

مقایسه مهم دیگری که نشان از وخامت اوضاع در کشورروسیه دارد ارزیابی بهبودی های روزانه در این بیماری است.

در ایران در روز 20 شهریور ماه 28 هزار و 514 نفر از مبتلایان به کرونا بهبود پیدا کرده اند که در مقایسه با کشورهای جهان رده چهارم را داشته است.

این در حالی است که آمار بهبودیافتگان روزانه از این بیماری در کشور روسیه 17 هزار و 888 نفر بوده که رتبه نهم را در میان کشورهای جهان داشته است.

عموما کشورهایی که وضع شیوع بیماری بیشتری دارند میزان بهبودی آن ها نیز در رده های بالای آمارهای جهانی قرار می گیرد. با این وجود در حالی که آمار مرگ و میر در کشور روسیه در صدر آمارهای جهانی است اما میزان بهبودی رتبه چندانی را نداشته است.

به عبارت دیگر روند آماری نشان می دهد میزان کشندگی ویروس کرونا در روسیه در حدوخیمی بوده و معادل با 4.4 درصدمی باشد.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید