بسته معیشتی جدید،قرعه کشی ایران خودرو و شایعه درباره یک رهبر طالبان

کدخبر: ۴۴۰۳۳۱
اخبار مربوط به بسته های معیشتی دولت همیشه طرفداران خاص خود را دارد. در این میان اخبار افغانستان و طالبان هم دور از چشم ها نمی ماند.
بسته معیشتی جدید،قرعه کشی ایران خودرو و شایعه درباره یک رهبر طالبان

به گزارش اقتصادنیوز ، در رسانه‌های اجتماعی شایعاتی نشر شده است که گویا (ملا عبدالغنی برادر) در نتیجه یک درگیری داخلی در میان طالبان، کشته یا زخمی شده است. عدم حضور او در نشست‌های رسمی و ملاء عام در روزهای اخیر این شایعات را تقویت کرده است.اما محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز دوشنبه با نشر پیامی در توییتر این شایعات را رد کرده و نوشته است: «شایعاتی که در مورد محترم ملا برادر آخند در بعضی رسانه‌ها پخش می‌شود که کدام مشکلی رخ داده، هیچ حقیقت ندارد.»او افزوده است که این خبرها «همه تبلیغات بی‌اساس دشمن» است.پیش از این در رسانه‌های اجتماعی شایعاتی دست به دست می‌شد که گویا ملا برادر در یک درگیری در میان اعضای طالبان در ارگ ریاست جمهوری کشته یا زخمی شده است.محمد نعیم یک پیام صوتی ملا برادر را نیز نشر کرده است که او در آن با رد این شایعات می‌گوید: «در مورد آن رسانه‌هایی که اکثر وقت چنین تبلیغات و دروغ‌های شرم‌آوری را نشر می‌کنند، به جرئت این خبرها را رد می‌کنم. کدام مشکلی پیش نیامده است.»ملا برادر ریاست دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه را به دست دارد و در کابینه سرپرست طالبان به حیث معاون ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای حکومت این گروه تعیین شده است.

بسته معیشتی جدید در راه است

در این سالها با کاهش توان خرید مردم،  دولت بارها به پرداخت بسته های معیشتی به مردم اقدام کرده است. اگرچه مبلغ این بسته ها با افزایش تورم و گرانی کالاهای اساسی برابری نمی کند ولی بخش کوچکی از زندگی مردم را پوشش می دهد.شب گذشته خبری در مورد یک یسته معیشتی جدید منتشر شد که با استقبال هنرمندان مواجه شد.محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی سینما در یک گفت وگوی تلویزیونی از بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد.اسماعیلی در ادامه درخصوص جزئیات این بسته حمایتی گفت: ما یک صندوق اعتباری هنر داریم که اینجا قرار شد تسهیلات از طریق این صندوق به تدریج در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد که هم شامل تسهیلات کم سود است و در عین حال بحث‌های بلاعوض هم در آن دیده شده است که در مجموع بسته کاملی است که شخص رئیس جمهوری خیلی فراتر از انتظار ما در این زمینه لطف کردند و دستور دادند که من در اینجا از رئیس جمهوری به صورت ویژه تشکر می کنم.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که " آیا این بسته صرفا شامل سینماگرها است یا همه هنرمندانی  که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط هستند را شامل می شود؟"، گفت: این بسته شامل همه هنرمندان است و ترتیبات اجرایی آن را نیز دوستان اصحاب فرهنگ و هنر می دانند.

وی با بیان اینکه این افراد کارت اعتباری "هنر کارت" دارند، افزود: دوستان ما در صندوق این کار را دنبال خواهند کرد و با آنها ارتباط خواهند گرفت و تلاش خواهد شد با نهایت اقتضائات رفتاری با اصحاب فرهنگ و هنر، ان شاءالله این کار انجام شود.

ارزش سهام عدالت در 22 شهریور 1400

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزشسهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۱.۳ درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانیسهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان رسیده است.

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو زمان قرعه کشی فروش فوق العاده خود را اعلام کرد. مردم هم کنجکاو زمان دقیق این قرعه کشی بودند و این خبر خیلی سریع  به یکی از ترندای روز تبدیل شد. در طرح جدید فروش فوری ایران خودرو مرحله بیست و دوم، 3 محصول پژو پارس سال و پارس TU5 و 207 سقف شیشه ای با موعد تحویل  حداکثر 90 روزه عرضه شده است.مراسم قرعه‌کشی برای تعیین مشتریان نهایی، ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 24 شهریورماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد و نتایج آن عصر همان روز اطلاع رسانی میشود.به منظور بهره‌مندی مشتریان واقعی در این طرح، محدودیت‌های فروش فوق‌العاده کماکان اجرا خواهد شد.پس از پایان قرعه کشی، مشتریان نهایی فقط 5 روز برای تسویه حساب فرصت خواهند داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید