اخراج و تعلیق کارکنان مخالف واکسن کرونا در اروپا و آمریکا

کدخبر: ۴۴۰۹۶۷
کشورهای غربی برای واکسیناسیون گسترده تر اقدام به تهدید کارکنان حتی کارکنان بخش درمانی کرده اند.
اخراج و تعلیق کارکنان مخالف واکسن کرونا در اروپا و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ دولت اروپایی و آمریکایی سیاست تشویق برای زدن واکسن ضد کرونا را کنار گذاشته و به سیاست تهدید روی آوردند.

کارکنان حتی کادر درمان به ویژه در اروپا در صورت امتناع از زدن واکسن ضد کرونا تعلیق یا اخراج می شوند.

وی به رادیو آرتی‌ال گفت: «حدود ۳ هزار تعلیق برای کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی که هنوز واکسینه نشده‌اند اعمال شد.»

وزیر بهداشت فرانسه تاکید کرد که «تداوم مراقبت، امنیت در مراقبت و کیفیت در مراقبت روز گذشته در همه بیمارستان‌ها و مراکز دارویی-اجتماعی (با تعلیق کادر درمان واکسینه نشده) تضمین شد.»

وی تصریح کرد که بخش درمانی ۲.۷ میلیون نیرو دارد و تعداد زیادی از ۳ هزار نیروهای تعلیق شده نیز به طور موقت تعلیق شده‌اند.

وران تاکید کرد که تعلیق‌ها بیشتر روی کارکنان بخش‌های حمایتی تاثیر می‌گذارد و تنها چند پزشک در میان آن‌ها وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد که در این مرحله ده‌ها استعفا در کشور ثبت شده است با این حال بسیاری پس از ضرب الاجل دولت تصمیم گرفتند واکسن بزنند.

اجباری شدن واکسیناسیون بین کادر درمانی فرانسه از روز گذشته اجرایی شد.

در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت بزرگسالان در فرانسه کاملا واکسینه شده‌اند. این کشور همچنین واکسیناسیون برای کودکان بالای ۱۲ سال و تزریق دُز سوم را برای افراد آسیب‌پذیر نیز آغاز کرده است.

شمار ابتلاهای روزانه در فرانسه شیب نزولی دارد به طوری که در هفت روز گذشته میانگین ابتلای روزانه هشت هزار و ۵۳۵ نفر بوده است. موارد فوتی بر اثر کرونا نیز در این کشور کاهش یافته است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷۷ نفر به دلیل کرونا در این کشور فوت شده‌اند.

 از سوی دیگر، تعداد  زیادی از شرکت های آمریکایی کارکنان خود را مجبور به واکسن زده علیه کرونا کرده و تهدید می کنند که در صورت امتناع اواکسیناسیون از کار اخراج خواهند شد.

 واکسیناسیون اجباری حتی در عرصه هایی که کارکنان مستقیماً با مشتریان ارتباط ندارند مانند فناوری و امور مالی به پیش برده می شود.

این امر باعث می شود بسیاری از آمریکایی هایی که ماه ها از خانه کار کرده اند هنگام کار حضوری با مشکلاتی روبرو شوند.

نه ماه پیش ، آمریکا و اروپا شروع به معرفی واکسن کرونا کردند. از آن زمان، واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته هر چه قابل دسترس تر شده است و اکنون هر فرد بالغ در صورت تمایل می تواند واکسینه شود. با مشاهده این روند، کارفرمایان شروع به توصیه واکسیناسیون به کارکنان خود کرده و به این ترتیب از سلامت کارکنان و بهبود وضع کسب و کار خود مراقبت می کنند.

با این حال هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که میزان  شیوع کرونا در ایالات متحده به دلیل گسترش سویه دلتا این ویروس همچنان بالا است. بایدن  هشدار داد که صبر دولت "رو به پایان است" و مقامات آمریکا منتظر افزایش میزان واکسیناسیون هستند.

بایدن در مورد برنامه افزایش نرخ ایمن سازی مردم صحبت کرد که یکی از آنها فشار بر کارفرمایان خصوصی بود. کاخ سفید از شرکت هایی با بیش از 100 کارمند خواسته است که به واکسیناسیون اجباری کارکنان خود بپردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید