پایان آزمایش سامانه موشکی کابوس آمریکا، اس-500 با قدرتی فراتصور

کدخبر: ۴۴۱۴۵۶
«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس -۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.
پایان آزمایش سامانه موشکی کابوس آمریکا، اس-500 با قدرتی فراتصور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روسیه از تکمیل آزمایش سامانه دفاع هوایی جدید خود با قابلیت رهگیری موشک‌های بالستیک قاره پیما، کروز، ابرفراصوت و جنگنده‌های پنهانکار خبر داده است.

روسیه از تکمیل آزمایش سامانه دفاع هوایی جدید خود با قابلیت  رهگیری با موشک‌های بالستیک قاره پیما، کروز، ابرفراصوت خبر داده است

به گزارش خبرگزای انگلیسی «رویترز» «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه آزمایش سامانه موشکی زمین به هوای «اس-۵۰۰» خود را تکمیل کرده و عرضه آن به نیروهای مسلح شروع شده است.

اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز مافوق صوت و هواپیماها را رهگیری کند.

روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و ارتش روسیه اعلام کرده که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف شهر مسکو مستقر خواهد شد.

یک مقام ارشد نظامی روس گفت که سامانه اس-۵۰۰ هرگونه جنگ افزار ابرفراصوت را شناسایی و منهدم می‌کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس -۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

وزارت دفاع روسیه سفارش این تعداد سامانه اس-500  را به شرکت «آلماز آنتی» داده است. یک مقام نظامی دولت روسیه  نیز گفته است که  وزارت دفاع  قراردادی برای ارسال بیش از ۱۰ سامانه اس-۵۰۰  به نیروهای هوافضا امضا کرد.

«سرگئی باباکوف» فرمانده نیروهای دفاع موشکی نیروهای هوافضای روسیه ، در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» متعلق به وزارت دفاع روسیه گفت: «در حال حاضر تعدادی آزمایش با پرتاب‌های رزمی انجام شده است. موشکهای هدایت شونده این سامانه با موفقیت به اهداف هوایی برخورد کردند.»

نوع فعلی این سامانه سطح محور است و در صورت لزوم می‌تواند برای نیروی دریایی نیز کاربرد داشته باشد. نسخه دریایی اس-۵۰۰ می‌تواند از الگوی توسعه مشابه اس-۳۰۰ و اس- ۴۰۰ برخوردار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید