اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درخصوص بازگشایی مدارس

کدخبر: ۴۴۱۵۹۳
وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درخصوص بازگشایی مدارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به رسالت آموزش و پرورش و تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس رعایت اصول زیر تأکید شده است:

با توجه به آثار مثبت آموزش‌های حضوری ضمن بهره گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش و پرورش فراهم گردد.


مرور روزنامه های امروز را در اکوایران ببینید


 

کلیه مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضاء خانواده‌های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و ... در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش‌های حضوری با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه گردد. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد.

کارگروه اطلاع‌رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش‌های حضوری را تدبیر نمایند.

پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد.

بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی‌های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری، کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

تعداد افراد در کلاس‌ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود.

در بخش‌های عمومی نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود.

فعالیتهای ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط‌های باز بلامانع است.

بر این اساس؛ قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره مندی از ابزارهای مربوطه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تلاش می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید