صدور دو حکم جدید از سوی وزیر ارشاد

کدخبر: ۴۴۲۶۵۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکمی سید مجید امامی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.
صدور دو حکم جدید از سوی وزیر ارشاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکامی سید مجید امامی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و سیدمحمود اسلامی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو حکم صادر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکمی سید مجید امامی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

در حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به سید مجید امامی آمده است:

«بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر سید مجید امامی

با عنایت به مراتب علمی و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در حوزه پژوهش و فرهنگ عمومی و شناخت از روحیه انقلابی و مکتبی که دارید و به استناد بند ۱۸ ماده ۲ آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی و مصوبه جلسه مورخ ۳۰/‌۰۶/‌۱۴۰۰‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر شورای فرهنگ عمومی» منصوب می‌شوید.

امید است ضمن تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورا، ارتقا فرهنگ عمومی و تحکیم ارزش‌های اصیل فرهنگ اسلامی ایرانی، با امعان نظر به موارد ذیل مورد اهتمام قرار گیرد.

ـ بررسی، مطالعه و هم‌اندیشی درخصوص وضعیت فرهنگی کشور و تشخیص نقاط قوت و ضعف شاخص‌های فرهنگ عمومی

ـ رصد و سنجش مستمر میزان رشد یا نزول شاخص‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف فرهنگ عمومی

ـ ایجاد هماهنگی حداکثری میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی، دولتی و عمومی عضو شورا برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگ عمومی

ـ برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله تشکل‌ها و گروه‌های جهادی، برای کمک به رشد و اعتلای ارزش‌های فرهنگ عمومی در جامعه

ـ هماهنگی میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مرتبط برای تحقق اهداف نقشه مهندسی فرهنگی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

ـ تهیه طرح‌های لازم برای اهداف کلان فرهنگی جهت پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی

ـ مردمی‌سازی فرهنگی با محوریت‌بخشی به جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی

ـ تعامل هدفمند و گسترده با نخبگان، اساتید و محققان فرهنگ و علوم انسانی در راستای تشخیص مسائل و تحلیل سیاست‌های فرهنگی ایران و جهان

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم.»

گفتنی است سید مجید امامی دارای مدرک دکتری فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است.

امامی کتاب‌هایی همچون امید و رسانه پژوهشی در مبانی ابعاد و راهبردهای امید آفرینی اجتماعی در رسانه ملی، فراز و فرود مدرن، از رنسانس تا جنگ سرد، پیوست فرهنگی (از مفهوم تا روش)، پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی؛ درسنامه تخصصی (ناشر: شهرداری تهران)، را تألیف و منتشر کرده است.

تا پیش از این سید محمدرضا موالی زاده در این سمت حضور داشت.

بر اساس این گزارش، وزیر ارشاد در حکمی دیگر سیدمحمود اسلامی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب کرد.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به سیدمحمود اسلامی آمده است:

«بسمه‌تعالی

جناب آقای سیدمحمود اسلامی

با عنایت به شایستگی‌ها و سوابق درخشان در حوزه برنامه‌ریزی، بودجه و منابع و شناخت از توانمندی‌ها و روحیه انقلابی و فسادستیزی جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت «معاون توسعه مدیریت و منابع» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که دارید، مسیر اعتلای مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امعان نظر به مأموریت‌های محوله با تأکید بر موارد ذیل مورد اهتمام قرار گیرد:

ـ اجرای دقیق قوانین و مقررات مالی و محاسباتی و شفاف‌سازی اطلاعات مالی و اداری وزارت متبوع

ـ پیگیری تحقق بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح ستاد و استان‌ها

ـ استقرار بهینه نظام مدیریت منابع انسانی

ـ اجرای کامل برنامه دولت الکترونیک در تمامی سطوح ستادی و استانی در قالب پنجره واحد خدمات و دستورالعمل‌های ذیربط

ـ انجام اقدامات لازم جهت تقویت اقتصاد فرهنگ در حوزه‌های مختلف و بهبود محیط کسب و کار

ـ برنامه‌ریزی جهت اجرای نظام‌های نوین مدیریتی

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانۀ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند منّان خواستارم.»

گفتنی است، سید‌محمود اسلامی متولد ١٩ شهریور ١٣٥٨ دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت است. از جمله سوابق این مدیر فرهنگی و مدرس دانشگاه می‌توان به مدیرکلی مالی و اداری سیما، مدیرکل برنامه‌ریزی سالانه سازمان صداوسیما، معاون مالی و اداری مرکز تحقیقات صداوسیما، مدیر مالی و اداری شبکه‌های دو و چهار اشاره کرد.

یادآور می شود، پیش از این لادن حیدری عهده دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید