شبکه خبری المیادین خبر داد:

خبری مهم درباره بازگشت ایران به مذاکرات برجام طی چند روز آینده

کدخبر: ۴۴۲۹۱۹
شبکه خبری المیادین به نقل از یک مقام ارشد ایرانی خبر داد که بازگشت تهران به مذاکرات وین طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.
خبری مهم درباره بازگشت ایران به مذاکرات برجام طی چند روز آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه خبری المیادین خبر داد که یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است که بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «منتظر اقداماتی از دولت بایدن در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن اموال بلوکه شدن ایران هستیم».

المیادین در ادامه نوشت که این مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است: «درباره تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای به دلیل عدم وجود نشانه‌های واقعی که سخنان دولت بایدن را تایید کند، تردید داریم».

وی تاکید کرد که «ایران هرگز آینده خود را به توافق هسته‌ای مرتبط نخواهد کرد و و هرگز تا ابد منتظر باقی نخواهیم ماند».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، امروز در گفت‌وگویی گفت: «ضمن این‌که بررسی‌های خودمان را برای بازگشت به مذاکرات وین انجام می‌دهیم،  نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم». 

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

این مقام ارشد ایرانی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «گفت‌وگوها با کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان سعودی، به صورت طبیعی در حال انجام است».

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، امروز (جمعه)، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) خبر داد که دور چهارم گفت‌و‌گوها با عربستان سعودی در بغداد برگزار خواهد شد.

مسجدی در این مصاحبه گفت: «گفت‌و‌گوها به شکل سازنده‌ای با عربستان سعودی شاهد پیشرفت بوده و این گفت‌‌وگوها با عربستان سعودی در روندی رو به رشد به جلو حرکت می‌کند و ما امیدوار هستیم که به نتایج مشخصی دست پیدا کنیم. پس از دست‌یابی به این نتایج، این موضوع اعلام خواهد شد. هر دو طرف تمایل به مذاکره و دست‌یابی به نتایج دارند».


ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق

المیادین در ادامه به نقل از این مقام ایرانی نوشت: «تروریست‌های داعش در حال حاضر به سوی افغانستان روانه شده‌اند و ایران تحرکات آنها را زیر نظر دارد».

وی به موضوع اقدام ایران در فروش سوخت به لبنان اشاره کرد و گفت: «تا زمانی که لبنانی‌ها نیاز داشته باشند، به تامین سوخت مورد نیاز آنها ادامه خواهیم داد».

این مقام ایرانی همچنین از آمادگی تهران برای ساخت دو نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز لبنان خبر داد.

کاروان‌های حامل سوخت پس از آن وارد خاک لبنان شدند که سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از حرکت کشتی‌های حامل سوخت از مبدأ ایران به لبنان خبر داد.

به دنبال آن، منابع لبنانی، پنجشنبه گذشته (۱۶ سپتامبر)، خبر دادند که نخستین کاروان از تانکرهای حامل مازوت ایران از طریق مرز زمینی هرمل - القصیر وارد لبنان شده است.

لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت روبه‌ورست. برای مهار بحران و جلوگیری از فروپاشی نهادهای این کشور، عده‌ای از تجار لبنانی به‌واسطه حزب‌الله از ایران سوخت خریداری کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله در تازه‌ترین سخنرانی خود نیز با بیان اینکه کشتی حامل گازوئیل ایران هم طی چند روز آینده وارد بندر بانیاس سوریه خواهد شد، گفته بود: «مقدمات اداری برای ارسال کشتی سوم حامل بنزین از ایران نیز انجام شده است... کشتی چهارم نیز حامل گازوئیل خواهد بود و بعدا فرستاده خواهد شد... دولت جدید، درباره کشتی‌های بعدی تصمیم خواهد گرفت».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید