مرز شلمچه باز شد

کدخبر: ۴۴۳۱۲۸
امروز مرز زمینی شلمچه به صورت مشروط باز شد و تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را در اختیار دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شوند.
مرز شلمچه باز شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، بر اساس تقویم رسمی کشور روز دوشنبه مصادف با پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است و جمع کثیری از مردم ایران علاقه بسیاری داشتند تا بتوانند همچون سال‌های قبل در راهپیمایی اربعین شرکت کنند اما کرونا راه شان را سد کرده است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است، علی رغم رایزنی های صورت گرفته توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران، اما هنوز نظر مسئولان عراقی تغییر نکرده است.

اخبار رسیده از مرزهای چهارگانه اینطور روایت می‌کند که تعداد بی شماری از مردم از روزها قبل در مرزها تجمع کرده‌اند و خواستار خروج از مرز زمینی هستند ولی مرزها برای تردد زائران اربعین بسته است.

اخبار ضدونقیض از مرزهای زمینی عراق

علی‌رغم اعلام رسمی مسئولان مبنی بر بسته بودن مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در برخی ساعات برای تخلیه جمعیت حاضر در پایانه‌ها، مرز برای مدت کوتاهی باز و دوباره بسته شده است.

هرچند برخی در فضای مجازی اعلام کردند که تنها با پاسپورت می‌توان وارد عراق شد، اما مسئولان مرزی می‌گویند اجازه عبور فقط به کسانی داده شده که ویزا داشتند.

گفته می‌شود برای جلوگیری از ورود مردم به مرزها و تجمع در پایانه‌ها، مسیرهای منتهی به مرز توسط پلیس مسدود شده و زائران پیش از رسیدن به مرز بازگردانده می‌شوند.

مرز زمینی شلمچه به صورت مشروط باز شد

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در مرز شلمچه، از بازگشایی مشروط این مرز خبر داد و گفت: تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را در اختیار دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شوند.

وی با تاکید بر اینکه، به کسانی که این سه مدرک را ندارند، اجازه خروج داده نمی‌شود، گفت: از مردم می‌خواهیم فقط با داشتن مدارک لازم به مرز مراجعه کنند.

مرز مهران برای بازگشت زائران ایرانی از امروز باز شد

مدیر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران از امروز باز است، گفت: سایر مرزهای زمینی برای تردد زائران باز نیست و مردم به مرزها برای رفتن به عراق مراجعه نکنند، چراکه به هیچ عنوان کشور عراق اجازه ورود نمی‌دهد.

مرزهای خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین اربعین بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به بسته بودن مرزهای خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین حسینی گفت: از همه مردم، دلدادگان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) و عاشقان و مشتاقان زیارت اربعین می خواهیم برای سفر به کربلا به مرزها مراجعه نکنند.

حسین خوش اقبال گفت: بسته بودن مرزهای استان کرمانشاه بارها اطلاع رسانی شده و تقاضا داریم زائران به هشدارها توجه داشته و به مرزهای زمینی مراجعه نکنند، زیرا امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: برای اخذ ویزا قبل از خرید بلیط، داشتن تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز و داشتن کارت واکسیناسیون کرونا الزامی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید