تصاویر فرزندان علامه حسن‌زاده آملی در مراسم تشییع پدر بزرگوارشان

کدخبر: ۴۴۳۵۰۲
مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور آمل برگزار شد و فرزندان علامه حسن‌زاده در این مراسم با پدر بزرگوارشان وداع کردند.
تصاویر فرزندان علامه حسن‌زاده آملی در مراسم تشییع پدر بزرگوارشان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس از مازندران، صبح امروز شهرستان آمل شاهد وداع با مردی از تبار خوبان و نیکان روزگار بود که کمتر به چشم خود دیده بودیم و علامه حسن حسن‌زاده آملی به راستی تکرارنشدنی است.

وداع با پیکر علامه حسن‌زاده آملی همراه با سوگواری و عزاداری ارتحال این عالم ربانی در شهرستان آمل در حالی برگزار شد که مردم همچنان در بهت ناباورانه رفتن این بزرگ مرد سالک توحیدی عزادارند و ناله سر می‌دهند.

حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده و نوحه خوانی هیأت مختلف مذهبی در اجتماع سوگوار مردمی بیانگر اخلاص این مرد بزرگ و عشقی است که بر دلها نشانده است.

در میان انبوه عزاداران در سوگ عالم ربانی و سالک توحیدی علامه حسن‌زاده آملی ، فرزندان علامه حسن‌زاده آملی هم در کنار مردم و با مردم امروز با پیکر پدر وداع کردند .

علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذوالفنون و علامه دهر بوده و در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر خاص دارد همچنین معظم‌له به غیر از زبان فارسی و مازندرانی به زبان‌های فرانسوی و عربی نیز تسلط داشته، اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

از آیت‌الله حاج سیّد رضا بهاء الدینی درباره علامه حسن زاده نقل شده که، افرادی که از نظر علمی پشتکار دارند، توانسته‌اند از حوزه خوب استفاده کنند و در کنار آن به خودسازی و تهذیب نفس برسند، بنده زمانی بود که به خاطر مسائلی که پیش آمد، از حوزه و طلاب ناامید شدم ولی زمانی که چشمم به آقای حسن زاده آملی افتاد به کلّی از نظر خود برگشتم و امیدوار شدم.

به گزارش فارس؛ آیت الله حسن حسن زاده آملی سرانجام در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان امروز در اربعین حسینی تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل می شود تا در زادگاهش و در آرامگاه ابدی آرام گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید