اعلام قیمت بلیت بازگشت زائران اربعین: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

کدخبر: ۴۴۳۵۸۸
اقتصادنیوز: حسن خوش خو مسئول فرودگاه در رابطه با بازگشت زائران از کربلا گفت: در رابطه با پرواز اربعین بازده زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه در نظر گرفته شده است از بعد از ظهر امروز شاهد ترافیک بازگشت هستیم به طور میانگین فعلا ۴۵ پرواز در نظر گرفته شده که می تواند افزایش پیدا کند، پیش بینی پروازهای فوق العاده نیز داریم.
اعلام قیمت بلیت بازگشت زائران اربعین: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، حسن خوش خو یک مسئول فرودگاهی در رابطه با بازگشت زائران از کربلا گفت: در رابطه با پرواز اربعین بازده زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه در نظر گرفته شده است از بعد از ظهر امروز شاهد ترافیک بازگشت هستیم به طور میانگین فعلا ۴۵ پرواز در نظر گرفته شده که می تواند افزایش پیدا کند، پیش بینی پروازهای فوق العاده نیز داریم. در مجموع چیزی که آمار واقعی داریم این است که ۲۵ هزار مسافر بلیت رفت و برگشت را تهیه کردند و برای بازگشت ۴۵ هزار نفر نیز برنامه داریم در رابطه با قیمت بلیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای مشهد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای برگشت در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران در گزارشی نوشت: خوش خو  در رابطه با بازگشت زائران از کربلا گفت: در رابطه با پرواز اربعین بازده زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه در نظر گرفته شده است از بعد از ظهر امروز شاهد ترافیک بازگشت هستیم به طور میانگین فعلا ۴۵ پرواز در نظر گرفته شده که می تواند افزایش پیدا کند، پیش بینی پروازهای فوق العاده نیز داریم. در مجموع چیزی که آمار واقعی داریم این است که ۲۵ هزار مسافر بلیت رفت و برگشت را تهیه کردند و برای بازگشت ۴۵ هزار نفر نیز برنامه داریم در رابطه با قیمت بلیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای مشهد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای برگشت در نظر گرفته شده است.

خوشخو در ادامه گفت: برخی مشکلاتی در رابطه با تهیه بلیت داشتند که از طریق نهادهای مربوط کمیته ای برای رسیدگی ایجاد شد که با مواردی از تخلفات نیز برخورد کرده ایم.

او گفت:در رابطه با بلیت برگشت توصیه این است که افراد برنامه داشته باشنند افراد می توانند بلیت را حتی از ایران به صورت آنلاین تهیه کنند تا به مشکل بر نخورند.

خوشخو در ادامه اظهار کرد: برای رفت ۶ فرودگاه وجود دارد، زائران اگر برای دریافت بلیت زودتر اقدام کنند بسیار این موضوع به ما برای خدمات رسانی کمک خواهند کرد. آن دسته از هواپیماهایی که پرواز را نتوانسته باشند انجام دهند و پرواز جایگزین نداشته باشند طی هماهنگی هایی از پرواز جایگزین دیگر استفاده خواهد شد و زائران اصلا نگران نباشند.

او در ادامه افزود: به هر دلیلی تخلفی در این زمینه رخ داده باشد با ارائه اسناد پول به افراد از خواهد گشت.

داریوش باقرجوان، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده مرز مهران برای بازگشت زمینی در نظر گرفته شده است، از فردا و پس فردا بار ترافیکی را در این مرز شاهد خواهیم بود، ۱۴ هزار اتوبوس در حال خدمات رسانی هستند. شلمچه نیز اخیرا مجوز عبور را دریافت کرده است و در آن جا نیز خدمات رسانی و ناوگان کمکی در حال فعالیت هستند‌.

او گفت: اتوبوس ها در مرز مهران در پایانه مرزی و در پایگاه شهید سلیمانی هستند و اولویت اول ۶ استان هستند؛ قیمت ها مانند سال ۹۸ و بنا به وسیله نقلیه و مسیر متفاوت است.

۱۰۰ تخت بیمارستانی در مرز ایران و عراق مستقر شد

در ادامه این برنامه پیمان صابریان رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به پیش بینی ها برای انجام تست کرونا برنامه هایی با همکاری ارگان های مسئول داشته ایم، افرادی که تست مثبت داشته باشند اگر بد حال نباشند به نقاهتگاه ها منتقل می شوند، تست سریع با پاسخگویی ۱۰ تا ۱۵دقیقه انجام خواهد شد. اگر تست افراد در عراق مثبت و زائر بدحال باشد در عراق بستری خواهد شد، اما در مرز نیز تدابیر اندیشده شده است، حدود ۱۰۰ تخت در مرز در نظر گرفته شده است. خواهشمندیم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست وشوی دست ها نیز رعایت شود.

یوسف افضلی دبیر ستاد اربعین گفت: مقرر شد تدارکات و موکبات آماده باشند و هیچ مشکلی در مرز شلمچه و مهران وجود ندارد؛ ۵۰۰ موکب به عراق عزام شده است این موکبات ایرانی از ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر از مردم پذیرایی و خدمات رسانی می کنند.

او در ادامه افزود: در مرز شلمچه ۲۶ موکب و ۱۰۰ پیشتیبان وجود دارد در مرز مهران نیز شرایط مناسب است تا بتوان پذیرایی مناسبی صورت گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید