افشای جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان

کدخبر: ۴۴۳۷۸۸
الاخبار در ادامه نامه‌ای دیگر از وائل فاعور که در تاریخ ۲۷ /۰۹/ ۲۰۱۶ برای خالد الحمیدان ارسال شده را منتشر کرد.
افشای جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک رسانه عرب زبان با انتشار اسنادی از جاسوسی یک سیاستمدار و یک دیپلمات لبنانی برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی پرده برداشت.

روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت اسناد سعودی لیکس فاش کرد که "وائل ابو فاعور"، سیاستمدار و نماینده لبنانی به همراه هادی جابر، سفیر لبنان در یمن وابسته به ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال پیشرو این کشور برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی جاسوسی کرده‌اند.

الاخبار گزارش داد که ابو فاعور با خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در ارتباط بوده و محتوای گفت‌وگوهای تمام سلام و سعد حریری، نخست‌وزیران سابق لبنان و همچنین موضوعات بررسی شده در جلسات کابینه دولت را به الحمیدان انتقال داده است.

این رسانه همچنین نوشت: جالبتر اینکه ابو فاعور برای خدمت به دستگاه اطلاعات عربستان از سفیر لبنان در یمن برای جاسوسی به نفع ریاض استفاده کرده است.

طبق این گزارش، هادی جابر سفیر لبنان در یمن که درحال حاضر صنعا را ترک کرده و در بیروت کار می‌کند، گزارش‌هایی را از اوضاع یمن در سایه تجاوز سعودی آمریکایی علیه این کشور تهیه کرده و آن را به ابو فاعور ارائه می‌کند و او نیز این اطلاعات و گزارش را به الحمیدان منتقل می‌کند.

الاخبار در ادامه متن کامل یکی از نامه‌های وائل فاعور به رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در تاریخ ۱۵ /۰۲/ ۲۰۱۷ را منتشر کرد که گویای این مساله است.

طبق این گزارش، فاعور در این نامه تحت عنوان "گزارش سفیر لبنان در یمن" نوشته شده است گزارشی از آخرین تحولات در یمن را به الحمیدان ارائه می‌دهد.

الاخبار در ادامه نامه‌ای دیگر از وائل فاعور که در تاریخ ۲۷ /۰۹/ ۲۰۱۶ برای خالد الحمیدان ارسال شده را منتشر کرد.

این نامه به دیدارهای انجام شده میان سعد حریری با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده و همچنین دیدار حریری با فؤاد السنیوره و موضوع گفت‌وگوهای میان آنها اشاره دارد.

در این نامه همچنین جزئیات دیدار فؤاد السنیوره و تمام سلام، نخست‌وزیران سابق لبنان و گفت‌وگوهای میان آنها درباره سعد حریری فاش شده است.

الاخبار همچنین نامه دیگری از فاعور به رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در تاریخ ۲۶ /۰۷/ ۲۰۱۵ را منتشر کرده است که در آن اطلاعاتی از اوضاع داخلی لبنان و اختلافات میان ریاست جمهوری و دولت این کشور به الحمیدان انتقال داده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید