خبر بد جانسون برای مردم انگلستان

کدخبر: ۴۴۴۹۲۰
نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه هشدار داد مشکلات سوختی در این کشور ممکن است تا زمان کریسمس ادامه پیدا کند.
خبر بد جانسون برای مردم انگلستان

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، نخست وزیر انگلیس یکشنبه اذعان کرد که ماه‌هاست از مشکلات  صنعت حمل و نقل انگلستان آگاه است و این مشکلات محتمل تا کریسمس ادامه می‌یابد.

به گزارش روزنامه «استاندارد» «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در روز افتتاحیه اجلاس حزب محافظه کار در شهر «منچستر»  گفت که بحران سوخت علیرغم گزارش‌ها از صف‌‌های طولانی بنزین در برخی از مناطق کشور در حال کاهش است. با این حال ، او اذعان کرد که اقتصاد انگلیس با تنش‌ها و فشارها روبرو است. جانسون  در ادامه گفت که ممکن است کمبود سوخت تا کریسمس ادامه پیدا کند.

نخست وزیر انگلیس گفت: «ما مدت‌ها پیش از کمبود سوخت و مشکلات حمل و نقل جاده‌ای اطلاع داشتیم.»

رئیس صنف جایگاه‌های سوخت در انگلیس نیز روز شنبه گفت که کمبود بنزین در برخی از مناطق کشور به ویژه لندن و جنوب شرقی انگلیس وخیم‌تر می‌شود.  «برایان مادرسون» رئیس صنف جایگاه‌های سوخت هشدار داد که کمبودها همچنان «یک مشکل بزرگ» در این مناطق است.به گفته وی در اسکاتلند، شمال انگلیس و بخش‌هایی از «مید لندز» اوضاع بهبود یافته است.

مادرسون گفت: «در لندن و جنوب شرقی و احتمالاً بخشهایی از شرق انگلیس، اوضاع وخیم‌تر  می‌شود.»

در حالیکه دولت انگلیس می‌گوید سوخت کافی در پالایشگاه‌ها وجود دارد، اما کمبود راننده حمل و نقل، عملیات انتقال سوخت به برخی پمپ بنزین‌ها  را کند کرده است. 

چهارشنبه  گذشته، ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت. انگلیس در ابتدای سال جاری بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به پنج هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید