ادعای جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران

کدخبر: ۴۴۴۹۴۱
وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد دنبال بازگشت متقابل با ایران به توافق هسته ای است.
ادعای جدید آمریکا درباره  توافق هسته‌ای  با ایران

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با پایگاه سعودی الشرق عربستان مدعی شد کشورش در تلاش است تا به شکل متقابل با ایران به توافق هسته‌ای باز گردد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد اگر ایران خواسته‌های زیاد و کمی داشته باشد، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: ما اظهاراتی را از ایران دیده ایم و آماده هستیم تا به مذاکرات برگردیم تا به سرعت آن را به پایان برسانیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: دولت بایدن کاملا تلاش دارد تا به دیپلماسی واقعی در گفت و گو با ایران برسد.

ادعاهای وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که پیشتر رسانه های خبری اعلام کردند جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی گفته است: به عنوان یکی از هماهنگ کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام معتقدم تمام ما باید به اجرای کامل تعهداتمان در این توافقنامه بازگردیم که این به معنای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: توافق هسته‌ای همچنان یک دستاورد کلیدی مهم در زمینه امنیتی برای همه ماست. بدون آن، ایران می‌توانست تا به امروز به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کرده و منطقه را با چالشی جدید مواجه کند.

بورل تاکید کرد: هیچ شکی نیست که من بسیار نگران فعالیت‌های فعلی ایران در زمینه هسته‌ای هستم؛ از این رو از سر گیری مذاکرات در سریعترین زمان ممکن و ادامه آن از همان جایی که در ۲۰ ژوئن سال جاری متوقف شده بسیار مهم و ضروری است.

 

هشدار به تولیدکنندگان لوازم خانگی/در اکوایران ببینید:

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید