اتهام جدید اشرف غنی و مشاور امنیت ملی افغانستان

کدخبر: ۴۴۵۳۷۰
رئیس پیشین سازمان امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور فراری افغانستان و «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی او را در فروپاشی نظام ۲۰ ساله افغانستان متهم کرد.
اتهام جدید اشرف غنی  و مشاور امنیت ملی افغانستان

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، «رحمت‌الله نبیل»، رئیس پیشین سازمان امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور فراری افغانستان و «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی او را در فروپاشی نظام ۲۰ ساله افغانستان متهم کرد و گفت: سفرهای مخفی غنی و محب به پاکستان و دیدارهای مخفی محب با سران آی‌اس‌آی در داخل کشور و بحرین و سوئیس، بالاخره باعث فروپاشی نظام شد.

ایندیپندنت گزارش داد، نبیل افزود: من بارها درباره روابط اشرف غنی و تیمش با آی‌اس‌آی پاکستان گفته بودم؛ امیدوارم حالا هموطنان ما به این نتیجه رسیده باشند که اشرف غنی جزئی از یک پروژه پاکستان بود.

رحمت‌الله نبیل در گذشته نیز بارها از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرده و از روابط پنهانی دولت غنی و تیم او با سران آی‌اس‌آی پرده برداشته بود، اما غنی هیچ گاه به این اتهام‌های نبیل توجه نکرد و سرانجام هم فرار کرد.

رحمت‌الله نبیل و شماری دیگر از سیاستمداران بازنشسته افغان پیشتر نیز تاکید کرده بودند که غنی و محب به صورت مخفیانه با پاکستان معامله کرده‌اند که جزئیاتش بر کسی آشکار نیست.

در همین حال، مسعود اندرابی، وزیر کشور دولت پیشین افغانستان، نیز در پیامی تازه، از مکالمات پنهانی «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی غنی، با «خلیل‌الرحمن حقانی»، یکی از سران طالبان در روز سقوط کابل خبر داده و گفته است: حمدالله محب در روز سقوط کابل به دست طالبان، بارها با حقانی تماس گرفت و حتی وعده داد که در گوشه‌ای از کابل با هم دیدار خواهند کرد.

غنی، محب و چند تن دیگر از نزدیکانشان این روزها در امارت متحده عربی به سر می‌برند و گزارش‌های مختلفی درباره خروج میلیون‌ها دلار پول از افغانستان در روز فرار غنی منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید